Gå til innhold

hva synes dere?

h@ppy elsker høstfargene :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk 6,5 åringen min tilbake fra pappahelg, med ett hull i øret(?) ingen som spurte meg om det var greit.

Vet at gutten har ønsket seg det lenge, men jeg har villet vente til han ble litt større....

egentlig kjenner jeg at jeg er litt irriter, synes at han kunne spørre meg først.... hadde dere blitt det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, ville nok blitt irritert jeg og. Snakk med pappaen og bli enig om at så store og viktige avgjørelser bør dere faktisk diskutere i fellesskap.

Skrevet

Hva hadde pappaen gjort om det var omvendt? Hadde han likt det?

Jeg hadde ikke likt det i det hele tatt. Slike avgjørelser må den som har hovedomsorgen ta, eller foreldrene må bli enige om dette hvis det er delt omsorg.

Skrevet

Spørsmål: Hadde du spurt faren om det før du hadde gjort det?

Hvis du ikke hadde det syns jeg kanskje ikke det er så ille. Selv om det er mot din vilje nå, må du kanskje tenke hva du hadde gjort selv i samme situasjon.

Hvis du derimot kan si sikkert at du ville rådført deg med far på forhånd så syns jeg du har mer rett til å være "hårsår" på det punktet.

Om man har hovedomsorg eller ikke så er dere begge foreldre og begge bør ha noe å si om slike ting.

Det er en fin ballanse, og man må velge sine kamper. Hva man skal henge seg opp i og hva man skal se forbi. Jeg ville nok sett gjennom fingrene på denne, fordi det er av mindre betydning i mine øyne. Det er et lite hull i øret som ikke gjør noe videre skade for gutten. Han kan når som helst ta den ut og det var noe han ønsket selv. Samtidig så syns jeg foreldre skal snakke sammen om slike ting på forhånd, men når skaden alt er skjedd så er det kanskje best å la det ligge.

Det du kan gjøre er å si fint at du vil sitte pris på at han neste gang spør deg på forhånd om hva du mener om saken.

Skrevet

Synest nora32 svarar veldig godt her, er einig med ho.

Skrevet

Det kan godt være jeg ville blitt irritert, men om jeg ville gjort noe med det vet jeg ikke. Hvis faren er en som tar seg til rette hvis du ikke sier ordentlig i fra ville jeg nok sagt noe, ellers ville jeg spart meg anstrengelsen.Tror du faren gjorde det for å motarbeide deg? Visste han hva du mente om hull i øret fra før? Hvis han hadde spurt deg og du sa nei, ville du forventet at han ikke gjorde det eller ville du bøyd deg for hans avgjørelse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...