Gå til innhold

:( vært hos JM idag og...


Anbefalte innlegg

Skrevet

hu prøvde igjen å høre etter hjertelyd, men til ingen nytte. hørte ikke noe som kunne ligne engang. Hu sa at hu heller ikke kjente livmora over bekken beinet, og trur dermed ikke jeg er så langt på vei som vi har trudd. Men terminen har jo alltid vært svært usikker pga manglende mens lenge pga p.piller.

Hu prøvde å ringe Ringerike sykehus for det er det jeg har oppført som jeg vil føde på, men de kunne ikke gi meg noe raskere time :( og jeg synes det er så dårlig av legen min at hu ikke har henvist meg til tidligere UL pga dette med usikkerthet med tanke på termin.

Veit ikke hva jeg skal gjøre!! :( har ringt noen private gynekologer, men de tar svært høye priser, om det er min siste utvei så gjør jeg det, men synes ikke dette er noe jeg skal betale for når dette har vært noe jeg hat vist bekymring for hele veien. Det eneste jeg føler er symptomene på at jeg er gravid, ikke noe annet... :(

I tillegg sa jm at det kan være jeg har bekkenløsning eller låsning, fordi jeg fortalt om rygg, rumpe og lår plager jeg har hatt de siste ukene.

 

Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? går å uroer meg konstant over dette! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo kjedelig å gå og ikke vite, men det som skjer er nok at du kommer til ordinær ultralyd hvor de finner ut at du har kommet kortere enn du tror. De fleste jeg vet om som har blitt flyttet en del, har fått en ny, ordinær ultralyd noen uker etterpå fordi den første ultralyden da har vært for tidlig.

Skrevet

Hei.

Jeg var hos en spesialist i Oslo fordi JM trodde jeg var lenger på vei. Jeg fikk med henvisning og betalte da ingen ting :)

Prøv på det :)

 

Masse lykke til :)

Skrevet

Jeg hadde brukt penger på en privat ul tror jeg. De pengene tenker du ikke på om ett år. Det verste er å gå å bekymre seg. Så får du hvertfall ett svar enten det er positivt eller negativt.

Når har du ordinær ul?

 

*trøsteklem* fra en som vet hvordan det er å bekymre seg :)

Skrevet

Men hva er det du bekymrer deg for, da? At du er kortere på vei enn du tror? Skjønner visst ikke helt problemet, jeg..

Skrevet

Om du får henvisning koster det ikke mye da. En liten egenandel (gjerne på 100-150,-) bare. Jeg fikk det sist.

Skrevet

Takk for alle svar. Og svar til deg store mor: er redd fordi vi ikke har hørt hjertelyd, og selv jm blei litt rar når hu prøvde med 2 forskjellige apparater. Dette er også 2 gang jeg er der, uten at hu kan kjenne noe tegn til livmor over kanten, eller hører hjertelyd. var også hos hennes for 2 uker siden...

er redd for om det er noe galt, om fosteret har sluttet å vokse eller noe.

JM ringte til sykehuset for å tvinge meg inn på en tidligere UL, men det fikk vi ikke. Så hu anbefalte meg å ringe føden på ettermiddagen, eller gå til privat gynekolog.

 

Noen andre som har ringt til direkte til føden og forklart lignende situasjoner? Hva fikk dere til svar? har fått flere tips om å bare ringe føden, men jeg er litt redd for å få nei og bare da bli enda mer lei meg. :/ jeg er en person som engster meg mye, og spessielt når jeg har en inni meg som jeg så gjerne vil ta godt vare på.

 

Hilsen kanskje overurolige meg :P

Skrevet

Hvor langt tror du at du er på vei da?

 

Jeg ville bare betalt for det selv og vært ferdig med det.

Skrevet

vet jo ikke hvor langt du er på vei, men på meg selv gikk det ikke ann å kjenne noe livmor før jeg var 17 uker på vei! var da selv bekymret for at babyen ikke vokste, men det gjorde den!vi er så forskjellige på dette med hvordan limoren ligger. Å er den kommet lite opp, er det jo heller ikke lett å finne noe hjertelyd!enda vanskeliggere om morkaken er foran! håper du får deg en privat ul,slik at du kan slappe litt av, ikke noe kjekt å gå rundt å bekymre seg for sånt!

Skrevet

hei, jeg aner selv ikke lenger, vi har prøvd å følge litt med i den svangerskapsboken vi fikk, og på ukene. Men er såpass usikker selv nå. Vi trodde jo nå at jeg skulle være 15-16... Men nå aner jeg ikke.

Skrevet

Jeg ville ringt til jm og bedt henne henvise til spesialist, slik noen over her skrev. Da slipper du betale selv, og det virker som du er i en slik situasjon som virkelig trenger å få en tidligere ul...

 

Ønsker deg/dere så Masse Lykke Til :)

Skrevet

Iren87.. Hvis du tror du er ca 15 uker på vei, er det jo ikke rart om man ikke finner hjertelyd. Er det ikke slik at jordmødre ikke vil prøve å finne hjertelyd før i uke 15, da den er vanskelig å finne? Særlig hvis du bare har noen få ekstra kg på kroppen..

Skrevet

Tusen takk! :)

Ja hu sa det kunne være normalt å ikke høre noe, og det kunne være normalt å høre noe. Men hu sa at jeg var mest sannsynlig ikke så langt på vei som vi trodde først. så hu satte meg tilbake 5 uker på termin...

og ville prøve å få en haste ul som sagt, men det hjalp ikke :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...