Gå til innhold

Morkaken lå langt ned ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært på ordinær ultralyd nå, og fikk beskjed om at morkaken lå litt langt ned, men hun trodde ikke den blokkerte åpningen (der lille gutten vår skal ut). Jordmor trodde at morkaken ville flytte seg etterhvert, men hva skjer om den ikke flytter seg ? Er dette farlig? Flere som har eller har hatt morkaken langt ned ? Rundt uke 24 skal jeg på en ekstrasjekk for å finne ut om den har flyttet seg, men er bekymret for hva som skjer dersom det viser seg at den fortsatt er langt nede.

Jeg er 19 uker på vei i morgen.

Mvh. Begymret førstegangsmamma :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis morkaken ligger så langt ned at den dekker åpningen når du skal føde blir det keisersnitt.

Skrevet

dytter, lurer på det samme som Hi. Fikk samme beskjed selv, men glemte jo å spørre - var mest opptatt av å se på den lille!!!

Skrevet

har samme problem som deg. skal tilbake i uke 32 for å sjekke om den har flyttet seg opp...

det er ikke noe å bekymre seg over.. du har større sjans for blødninger, men får du det.. så ringer du legevakten med en gang å forklarer problemet.

Skrevet

takk for svar! Jeg har blødd mye tidligere i svangerskapet. Trodde flere ganger at det kom til å gå galt, så lettelsen var stor da vi var på UL nå sist. Håper jeg slipper å ta keisersnitt, men må man så må man...

Hi forresten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...