Gå til innhold

Hyyylende unge på kafe og folkeskikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i dag vitne til ei mamma med en liten baby og ei veninne som satt på kafe. Ungen hylskrek i over en time før de putten han i vogna og gikk ut.

De drakk bare kaffe, så det var liksom ikke noe mat å "gå fra" heller.

Flere andre gjester gikk, og stakkars dem som jobbet der.

Si meg - er det ikke normal folkeskikk å ta hensyn til andre når man er ute ? Jeg blir helt stressa når en av ungene begynner¨å hyle og har mer enn en gang forlatt maten halvspist av den grunn. Nettop fordi det er kjipt for andre gjester som er ute for å slappe av.

Meninger ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde neppe gått fra maten min hvis jeg hørte ungeskrik fra bordet ved siden av. Men hadde det vært MIN unge, hadde jeg tatt han med ut, eventuelt løftet han opp fra vogna hvis han var baby... prøvd å roe han i 5-10 min og hvis det ikke gikk hadde jeg nok gått ja he he... Blir så flau når en av ungene ikke oppfører seg ute blant folk. Heldigvis skjer det sjelden.

Men jeg bruker å være forsiktig med å dømme andre, for en gang irriterte jeg meg grenseløst over en gutt på rundt 10-12 år som fløy rundt og ødela for alle andre på lekeplassen. Delte syn med ganske mange foreldre. Men så en dag fikk jeg vite at han var autist og at det var derfor han oppførte seg så merkelig.

Det kunne man virkelig ikke se på han, så jeg fikk meg en liten vekker.

Skrevet

Jeg er ikke den som bryr meg nevneverdig om hva andres unger driver med(til en viss grense selvfølgelig) Og jeg hadde nok bare tenkt stakkars mammaen, ungen har sikkert kolikk, ikke lett å slappe av å kose seg på kafe da.

Skrevet

Mine barn er ikke kafe barn, så det unngår vi:) Nå går det bra, men som småttsiser holdt de ut max 30-40 min.

Skrevet

Jeg blir stadig fascinert over folk som tror at verden dreier seg om seg og sitt bare fordi man får barn. Man lar rett og slett ikke andre lide på kafé/restaurant i en time fordi barnet ditt gråter/skriker. Noen foreldre trenger å lære seg folkeskikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...