Gå til innhold

Ang åpen barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i åpen barnehage idag og da kom det opp noen ting jeg lurere litt på som jeg tenkte å spørre dere om.

Det kom en gutt på 6 år idag som vanligvis går i 1 klasse, men han var vist syk så han kunne ikke gå på skolen. Jeg syntes dette var litt spesielt. Jeg er selv lærer og barn skal jo ikke tas ut av skolen dersom de ikke er syke og så tenkte jeg etterpå at det var jo kanskje ikke så greit å ta med ett sykt barn ett sted med mange mindre barn (den minste er 4 mnd). Han lekte med alle lekene, men virket egentlig ikke syk heller. Hva mener dere? Tenker litt på at jeg faktisk har to barn der selv som jeg ikke ville tatt med om de var syke.

Så lurte jeg på hva dere gjør med vognene. Vi har en stor hall i vår åpen bhg der vi setter ytterklær og de aller fleste plasserer vonene her eller utenfor. Av og til er det noen som tar med vognene helt inn der barna leker og tar da mye plass blant lekende barn (vogner uten barn oppi), de ansatte sier ingenting, men de har sagt at vi må bruke innesko for at det ikke skal bli skittent og at skoene må stå i gangen for at det ikke skal ta opp lekeplass. Jeg føler ikke det er jeg som skal si noe heller. Hva ville dere gjort? Jeg har bare latt det være, men det er jo litt dumt med tanke på krypende barn på skittent gulv og løpende barn som kan snuble.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At et barn er sykt og ikke kan være på skolen betyr ikke at det er smittsomt og ikke kan være med i åpen bhg.

Det kan være en rekke grunner for at denne ungen ikke var på skolen.

F.eks sykemeldt for å ha fjernet mandler eller dårlig på grunn av allergi og må ta det rolig. Om han er i åpen bhg kan han lege det han vil og mammaen kan passe på.

Vi setter vognene utenfor.

Skrevet

Moren sa "han er syk IDAG så derfor kunne jeg ikke sende han på skolen".

Skrevet

Jeg syns det er rart at barn som er for syke til å gå på skolen er i åpen barnehage. Jeg tror jeg ville spurt hvorfor de var i åpen barnehage da. Hvis jeg var moren til dette barnet og hadde en god grunn til hvorfor, så ville jeg fortalt det uoppfordret.

Vi gikk i åpen barnehage som holdt til i en kjeller, vi plasserte vognene i gangen oppe. Noen få med to barn i vogn til vognene med ned og satte dem i garderoben, det fungerte veldig greit.

Skrevet

Litt rart at han var med om han var syk.. Vi gaar ogsaai aapen barnehage men hun eldste her har vert hjemme hele uken fordi hun er forkjoelt, tanken om aa ta henne med har aldri falt meg inn...det er jo helt rart

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...