Sistah*G07*J09* Skrevet 24. september 2009 #1 Skrevet 24. september 2009 De 3siste mnd har jeg kun hørt: jøss, det er vel ikke lenge til du skal ha oj, så stor du er blitt sikker på at det ikke er 2 der inne?? osv. så enderlig fikk jeg høre i dag: Dame: er det lenge til du skal ha da?? Jeg: 7uker til termin Dame: oj, trodde det var mye lengre til Jeg: jasså?? Dame: ja, du har jo sånn fin en liten mage. Blir sikkert en søt liten pike trengte veldig å høre det!!!! etter alle disse "tjukk, du har blitt a" kommentarene!
Mummimamma 09+12 Skrevet 24. september 2009 #2 Skrevet 24. september 2009 Som om folk har "rett" til å si at en har blitt tjukk fordi man er gravid. Det er IKKE folkeskikk! Det er fortsatt en kropp og masse følelser rundt!
Sistah*G07*J09* Skrevet 24. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2009 Jepp!! er akkurat som om at når man blir gravid så blir magen og vekta di plutselig allemannseie??!! men men.....va koselig å høre like vel at jeg hadde en fin liten mage. Særlig når hun sa senere: ja, du kan nå absolutt ikke ha lagt på deg mye. Å det er jo alltid artig å høre, særlig når man er litt overvektig til vanlig, og jeg stortsett føler meg som en hval hele tiden nå
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 24. september 2009 #4 Skrevet 24. september 2009 Hehe, skjønner akkurat hva du mener :-) Har det på samme måte. Morsomt å få høre at man ikke er så værst alikavel...
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 24. september 2009 #5 Skrevet 24. september 2009 åh, skjønner ikke hvor folk har fått det i fra at det nærmest er et kompliment å kalle en gravid kvinne for stor og tjukk. Det er fint med gravidmager, men det holder vel å si at til gravide at de har kjempefinmage og ser kjempeflott ut. Så kan man spare seg for de "oj, så stor du er" kommentarene. Kanskje blir det en søt liten pike da, gravidnr2
Gjest eelis+guttespire *høygravid* Skrevet 24. september 2009 #6 Skrevet 24. september 2009 Så hyggelig! Det er så mye bedre å få sånne fine kommentarer om hvor flott magen er, i stedet for "Nei, så tjukk du har blitt", hehe... Jeg fikk også en sånn koselig kommentar i dag, fra kollegaen til mamma. Hun sa at jeg hadde jo bare en søt liten kul, og ble overrasket da jeg sa at jeg hadde bare en måned igjen :-) Det løftet opp dagen min!
misscelia Skrevet 25. september 2009 #7 Skrevet 25. september 2009 hmm magen min denne gang er faktisk liten for uke 37 å være, de to andre gangene har jeg sett ut som en sprekkferdig en med diger mage,, eneste kommentaren jeg har fått var fra onkelen til eksen min,,, hørte du skulle ha baby igjen,,, hvordan har du klart det da,, like før han fikk en på nesa, han er så slimen,,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå