Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #1 Skrevet 24. september 2009 Jeg og mannen skal gifte oss neste år i utlandet. Vi har bedt med forlovere og nærmeste familie. Er det da vi som skal betale reisen deres? Og oppholdet? Og kost og losji? Da blir det iallefall ikke noe bryllup men venner og familie. Det er helt sikkert!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #2 Skrevet 24. september 2009 Jeg har flere ganger vært i bryllup i utlandet (Paris, Roma, Stockholm) og da har jeg betalt for dette selv. Det blir jo det samme som om du skal gifte deg på sørlandet og vil invitere venner eller familie fra nord-norge. Det er da ikke forventet at dere skal betale for reise og opphold.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #3 Skrevet 24. september 2009 Jeg var forlover for min bestevennin de i Spaia i fjord og vi dekket oppholdet selv. Det syns jeg er rett og riktig. De tok oss med ut på middag etter vielsen, det syns jeg holder lenge. Vi giftet oss i fjord og dekket ikke hotell for de som kom utenbys fra som valgte å sove på hotell. Heller ingen som mente vi skulle det. Men jeg tror det er viktig å onformere om at dere ikke har mulighet for å dekke turen for di i god tid, slik at alle kan spare seg opp penger til turen.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #4 Skrevet 24. september 2009 Artig å gifte seg i en fjord da! Spesielt!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #5 Skrevet 24. september 2009 Eg vil og gifte meg i en fjord!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #6 Skrevet 24. september 2009 Jeg vil gifte meg i Spaia. Hvor er det????
-68mamma Skrevet 24. september 2009 #7 Skrevet 24. september 2009 Vi giftet oss i Sverige og dekket overnatting og mat til gjestene våre (40stk) Vi dekket ikke reisen (alle kjørte jo bil) Hva hvis forlover ikke har råd til å reise utenlands da, da er det jo litt kjipt å bli bedt om å være forlover ? Er det sikekrt at alle i familien/vennene har råd til å reise ? Synes det blir litt feil hvis man forventes å reise utenlands og må ta utgiftene til dette selv.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #8 Skrevet 24. september 2009 Vi har sagt ifra at det blir høsten 2010, så om de vil være med, kan de jo prøve å spare. Vi gjør jo dette selv fordi vi ikke har så mye penger, og da blir jo hele poenget borte om vi skal spandere reise på 20stk til Maldivene, liksom. Vi slår bryllupsreisen,brylluppet og feiringen i en smekk.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #9 Skrevet 24. september 2009 Jeg synes nok dere bør dekke i hvertfal det meste av utgiftene til forloverene. De må jo komme. Resten av fammilien og vennene må jo selv vurdere om de vil bruke så mye penger og så mange feriedager på bryllupet eller om de velger å bli hjemme. Dere kan ikke forvente at hverken fammilie eller venner ønsker å komme hvis det blir dyrt, men om aller har god råd går det nok bra. Personlig synes jeg det er en uting å invitere til bryllup eller andre tilstelninger der man forventer at gjestene får store unødige utlegg. Gjør det i hvertfal klart for alle dere har invitert at dere ikke betaler og at det selvfølgelig da er greit om folk velger å bli hjemme.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #10 Skrevet 24. september 2009 Jeg hadde i hvertfal blitt rimlig skuffet om min søster hadde valgt å gifte seg på Maldivene. Det blir jo reiseutgifter på fort 50.000,- for oss om fammilien vår skulle reist!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #11 Skrevet 24. september 2009 De har jo valget om å bli med eller ikke da. Jeg hadde fint betalt 5-6000 for å se dattera/sønnen min gifte seg, og samtidig fått meg en ferie. Forlovere TRENGER ikke være med, men vet at jeg selv hadde spart opp til å bli med som forlover til min venninne iallefall. Isteden for gaver da, selvfølgelig, men regner med at de som gifter seg utenlands ikke tenker på gaver om man har betalt for å være med ?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #12 Skrevet 24. september 2009 Jeg hadde heller ikke kommet i et bryllup på Maldivene, rett og slett pga. økonomi. Får masse bra ferie og andre ting for 50 000 ca. ja, som det fort kommer opp i.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #14 Skrevet 24. september 2009 Det var nok ett fuktig bryllup!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #15 Skrevet 24. september 2009 50.000? Vi har bestilt brylluppet vårt til høsten 2010, 1 uke på suite med alle forberedelsene klare + frisør + middag + prest kom dette på 18.000kr! For meg, mannen og barnet vårt. Så om familien må opp i 50.000 for å bli med i vårt bryllup, så tror jeg de burde revurdere stjernene på hotellet eller standaren. Ingen som sier at de må være der hele uken heller, og da blir det enda billigere. Forlovere kan velge om de vil bli med, ferdig med det.
-68mamma Skrevet 24. september 2009 #16 Skrevet 24. september 2009 Koster det bare 5-6000,- for flyreise, opphold, kost og losji til Maldivene ? Synes likevel det er drøyt å forvente at hver gjest skal betale dette for å være med på bryllup.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #17 Skrevet 24. september 2009 Jeg skal gifte meg uansett jeg. Så får familie og venner se selv om de vil være med. Men jeg kommer ikke til å betale for de, annet enn mat og drikke i bryllupet.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #18 Skrevet 24. september 2009 5-6000 er nå noe man må regne med bare for å reise innenlands om man skal i bryllup el. Eller forventes det at man dekker reise, kost og losji innenfor norges grenser også?
LinnisR83 Skrevet 24. september 2009 #19 Skrevet 24. september 2009 Kall meg bortskjemt, men jeg hadde håpet på at familie ville vært med om jeg skulle gifte meg, uansett hvor det nå enn skulle vært. Vi reiser til Bali for å gifte oss neste vinter, og håper alle vil starte å spare nå som de vet datoen. Men når det er sagt må jeg jo og si at jeg på en måte ikke hadde forventet eller krevd at de skulle være med. Det får bli opp til hver enkel.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #20 Skrevet 24. september 2009 Greier dere fly tur retur og hotell på Maldivene for 4 personer for 18.000,- synes jeg dere skal legge ved informsjon om hvor gjestene eventuelt får tak i biletter og overnatting. Husk imidlertid at hvis dere skal se på hva det faktisk koster folk bør dere legge inn tapt arbeidsfortjeneste også. Når det gjelder forloverene holder det selvfølgelig at de skriver under på pappirene her her hjemme, men det er jo litt stusselig å være forlover for noen, men ikke få være med i bryllupet.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #21 Skrevet 24. september 2009 Jeg gjorde et lite søk for å se etter priser. Det jeg fant var fra 37.000,- for to voksne. Det finnes sikkert billigere alternativer, men jeg synes i hvertfal det er mye å bruke på et bryllup.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #22 Skrevet 24. september 2009 Hvorfor i all verden vil dere reise så langt vekk for å gifte dere at dere tvinger fammilien deres til å bruke mange normale feriebudsjetter for å få være med?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #23 Skrevet 24. september 2009 Vi tvinger ingen vi. Er opp til de om de vil være med. Blir ikke fornærmet om de ikke vil være med
LinnisR83 Skrevet 24. september 2009 #24 Skrevet 24. september 2009 Spør du meg? Da svarer jeg at det er fordi jeg vil gifte meg på Bali, og mener at denne store dagen skal ha et snev av mitt ønske også......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå