Gå til innhold

igangsetting vs keisersnitt.. hjelp?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært å målt baby`n idag og hun er STOR..

de har regnet med at hun ved termin 5 novmember vil veie 5 kg ca..

så jeg fikk tilbud om å bli satt igang når hun var rundt 4,3 kg altså om 3 uker ca eller gå helt til termin og få keisersnitt..

men jeg aner virkelig ikke hva jeg bør velge.. Hva sier deres erfaringer eller tanker at jeg bør velge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke blitt satt i gang med tabletter å sånn da, men fikk riestimulerende drypp da fødselen var i gang. Fordi riene ikke gjorde jobben sin. Å jeg opplevde dette som veldig vondt. Riene ble sinnsykt mye vondere, men gjorde fortsatt ikke jobben sin. Fikk epidural i tillegg, å da ble det mye bedre. Men da fosterlyden til mini gikk drastisk ned, så ble det hastekeisersnitt.

Har bare positive opplevelser fra keisersnittet, og var i fin form etterpå.

Men visst man føder normalt, så har man jo ikke ett operasjonssår og ta hensyn til etterpå. Men personlig så hadde jeg ikke store problemer med dette. Det stakk endel i såret, mens det grodde. Men slapp infeksjon og evt. andre plager :)

Så jeg vet til neste gang at visst det er snakk om at jeg må bli satt på drypp, så vil jeg heller ha keisersnitt.

Men husk at vekstestimering har en feilmargin på 500g opp og ned :)

Skrevet

ja, jeg har lagt det i beregning at selvom de tror at hun er 4,3 så kan hu faktisk være 4,7 og det blir veldig stort..

tror jeg kan få laget en avtale som går på at om ikke ting går som planlagt, eller at smertelindringen ikke bir optimal osv osv så får jeg keisersnitt med en gang .. men de ser helst at jeg prøver..

takk for svar =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...