Gå til innhold

I all denne ull-jungelen... flere som IKKE bruker ull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner jo egentlig med det da ;-) Eldstegutten vår bruker ull, og jeg er veldig glad i ull innerst mot kroppen på vinteren, men nå kan ikke alle barn bruke det.

Våres to yngste gutter bruker ikke ull, de har begge atopisk eksem, minste i svært liten grad, mellomste litt mer på vinteren (men eksemfri på sommeren), men begge blir mye værre av ull. Samme hvilken type, også de som er tolags med ull på utsiden og et annet stoff på innsiden. Så her går det i pologensere i bomull stort sett og vanlige strømpebukser under klærene. Ikke like bra som ull desverre, men det duger helt fint :-) For å ikke trigge noe hos vesla, bruker jeg ikke ull på henne heller, men bodyer og bukser i bomull for det meste.

Hva bruker dere andre på ders barn på vinterstid når de ikke bruker ull?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte ull halve vinteren i fjor før vi innså at det var lurt å prøve en stund uten for å se om eksemen ble bedre, og det ble den, så da gikk vi over til bomull. I år har jeg bare handlet inn bomull til nå, men lurer på å kjøpe noe superundertøy også for å se om vi merker noen forskjell. Så på noe superundertøy her om dagen, men det virket så veldig syntetisk og ekkelt, så det kjøpte jeg ikke. Mulig alt superundertøy er sånn??

Skrevet

En av mine bruker superundertøy pga. atopisk eksem. Tvillingene er i ulle fra topp til tå, men de har problem med å regulere kroppstempen. Skolegutten min er veldig glad i ullklær, og har alt tatt på seg en grå ullgenser under t-shirts.

Skrevet

Ingen ull på min minste - hun bruker klær av bambus pga eksem hennes.

Skrevet

Jeg bruker bare ull på ungene midt på vinteren når det er godt under minus og vi skal ut i snøen eller noe sann. Ellers bomull inne og ute i vogn og sann...

Skrevet

Bruker bomullsbody og strømpebukse innerst. Har tenkt å prøve ullfleece eller ullstrikk utpå det igjen nå i vinter.

Noen som har erfaring med denne kombinasjonen på barn med lett eksem??

Skrevet

Jeg har bukket under for "presset". :-P Både her inne og i barnhagen får man på følelsen at man nærmest bedriver barnemishandling hvis man ikke bruker ull om vinteren. He he. Ikke det at ungene er kalde eller klamme når jeg i helgene "snikbruker" bomull. (Synd å ikke ta i bruk det de har av bommulsstrømpebukser også)

Det hender faktisk at jeg er så vågal at jeg tar på litt bomull når de skal i barnehagen også, og da kan jeg bare forestille meg hva de ansatte sier bak min rygg. :D

He he. Helt seriøst, så bruker jeg både ull og bomull. Funker bra på mine. Ikke er de klamme og ikke er de kalde. Ser an vær og temperatur. Er mer påpasselig med ull på de kaldeste dagene. :)

Gjest mamma til 2 prinsesser:)
Skrevet

Bruker ull på kalde dager.

Men mest på eldstejenta som går i bhg, minstejenta har nesten ikke ull..men så er hun ikke begynt å sitte i sandkassen enda heller, bomull funker veldig fint det...har begge deler jeg...

Eneste jeg bruker hver dag hele vinteren er ullstrømper på eldste, for bomull holder ikke på varmen hvis hun blir våt på beina...på overkroppen bruker jeg mest bomull jeg, har en varmblodig jente og hun har aldri frøset eller vært kaldt når jeg har hentet henne:)

Ull er best om vinteren ja, men noen tar jo helt av hehe...mange som jeg kjenner også er helt ull fanatiker...nesten som at du mishandler barnet ditt hvis du har bomull haha:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...