dete Skrevet 24. september 2009 #1 Skrevet 24. september 2009 Hvor farlig er egentlig dette. Junior på 9 mnd er syk og vil ikke ha mat. Storesøster spiste en yoghurt her og puttet en skje inni junior også. Dette ville han ha. Kan jeg gi han en yoghurt?
mamman til to gutter Skrevet 24. september 2009 #2 Skrevet 24. september 2009 Magen er ikke klar for det enda. Det blir anbefalt at man begynner å tilføre melkeprodukter ved å gi det i mat ol fra 10mnd og rene melkeprodukter først fra 1år.
FanteGuri Skrevet 24. september 2009 #3 Skrevet 24. september 2009 Det er vel ikke anbefalt at barn spiser yoghurt og andre melkeprodukter i maten før de er 10 mnd, men man kan vel ikke alltid følge hva som er anbefalt.. Må være lov å prøve seg litt fram, men ville ikke gitt ham en hel yoghurt, det kan bli litt heftig til magen kanskje..
mamma-carina Skrevet 24. september 2009 #4 Skrevet 24. september 2009 så lenge dem ikke vil ha mat eller noe, å faktisk youghurt hjelpe, så er det bedre dem får i seg noe enn ingenting. Greit dem sier helst ikke før dem er så og så gammle på mange ting. Men skal ikke allti høre på dem. Og heller går etter din egen følelse.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 24. september 2009 #5 Skrevet 24. september 2009 Jeg hadde gitt han det, tror nok det vil gå greit:) men hvis du er urolig så kan du kjøpe sån babyoghurt på babymatavdelningen. Den er fra 6 mnd
3 nydelige jenter <3 Skrevet 24. september 2009 #6 Skrevet 24. september 2009 Du kan gi behandlet kumelk fra 10 mndr så lenge ingen i nærmeste familie har melkeallergi.
dete Skrevet 24. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 24. september 2009 Takk for svar. Jeg ga han noen skjeer. Kanskje 7-8. Så ville han ikke ha det heller.. :-)
erteposen + 4 Skrevet 24. september 2009 #8 Skrevet 24. september 2009 Mange gir jo yoghurt fra 10 mnd. Vi venta lenger enn det, men så har vi en gutt med melkeallergi.
NormaJean Skrevet 24. september 2009 #9 Skrevet 24. september 2009 Rart, vår helsesøter sa at vi kunne starte med litt Biola fra ca 9 måneder alder. Og det har gått kjempegreit. Syns det er merkelig at man skal få så mange forskjellige beskjeder...
erteposen + 4 Skrevet 24. september 2009 #10 Skrevet 24. september 2009 Les på matportalen og i heftet fra hs, da får en i alle fall samme informasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå