Gå til innhold

Noen som har operert negleroten/neglerotbetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må ant operere vekk en del av negleroten og neglen på den ene stortåen min:) Noen som har gjort dette inngrepet som kan si meg noe om hvordan tåen var i tiden etter operasjonen? Og om neglerotbetennelsen er borte vekk?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke gjort dette, men min bror har. Og det er endel år siden, så jeg vet ikke om det er samme måte de gjør det på enda. Men da han gjorde det, fikk han noen sprøyter med bedøvelse som ble satt ved neglebåndet og rundt selve negla. Så fjerna faktisk legen halve negla på foten hans. Det så fryktelig vondt ut med bare en halv negl på storetåa. Men neglerotbetennelsen er iallefall borte, og har vært det siden :)

Skrevet

Her er det søstra mi som har hatt det.

Samme prosedyre som over. Smertefullt sa søstra mi..

Og hun har fortsatt betennelse, men vet ikke om hun orker å gjennomføre en operasjon til.

Sprøyta var helt jævlig sa hun, og det var ubehagelig å gå lenge etterpå.

Skrevet

Ja, har gjort d på begge stortåene mine...ikke betennelse etter operasjonen. er ikke vondt, bare litt sårt i et par dager. gikk greit å gå på jobb.

Skrevet

Hm... Ikke særlig optimistisk til dette nå! Har også hørt at det gjør veldig vondt lenge etterpå, men legen min sa at jeg fint kan gå på foten dagen etter. Skiftende info altså! Skulle gjerne visst hvor vondt det gjør og hvor lenge, er i perm med en liten baby så jeg er jo avhengi av å kunne komme meg fint rundt på egenhånd:)

Skrevet

Neffi; hvor mye av negleroten og neglen fjernet du?

Har selv vært og klippet ned tåen hos kirurg, det gjorde ikke vondt etterpå... Men tenker det er negleroten som kommer til å forårsake problemer!?

Skrevet

Fjernet halve negleroten og halve neglen...

Gikk på foten samm dagen jeg...fikk noen Paralgin Forte hvis jeg skulle få vondt...men behøvde de ikkke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...