Gå til innhold

Hormonspiral. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha brukt cerazette i 3 år og hatt null sexlyst så er det på tide å prøve noe nytt. Har vært å fått resept på hormonspiral i dag, og nå lurer jeg på deres erfaringer.

Er pga sexlysten at jeg vil slutte med pillene, men er redd for at sexlysten kanskje blir den samme med spiralen. Hvordan er det for dere som har den??

Vondt å sette inn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hatt den lenge så vet ikke egentlig om jeg kan si noe om bivirkninger, men hittil har jeg ikke merket noe. Men jeg har vært plaget med migrene når jeg har brukt piller og ikke manglende sexlyst da.

Det var vondt å få satt den inn. Ikke sånn at jeg hylte men vondt og jeg fødte for ikke så lenge siden, så hvis jeg var deg ville jeg tatt et par paracet før timen.

Skrevet

Jeg merket ikke noe på sexlysten når jeg brukte hormonspiral, men har ikke gjort det med cerazette eller andre p-piller heller (annet enn at jeg glemte å ta dem hele tiden sånn at vi måtte bruke kondom i tillegg).

Jeg syns ikke den var vondt å sette den inn. Litt som å ta en celleprøve, bare litt "krafsing" og så var det over. Tror jeg hadde tatt en ibux før timen etter anbefaling her inne, men tror ikke det hjalp på noe annet enn psyken.

Skrevet

Jeg har brukt min i lang tid, ingen plager og sexlysten blir ikke nedsatt.. Ja det er vondt å sette den i, men det går over på 5-10 min.

Tog min ut da jeg ville ha mitt andre barn, mitt andre barn har nå blitt 4 mnd. Så har satt den inn på nytt, å er kjempe fornøyd med den.

Den kan jo være der 5 år, noe som er herligt. Å når du tar den ut kan du bli gravid me en gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...