Gå til innhold

Flere som ble allergiske mot kaffe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tåler ikke kaffe lenger (blir dårlig i magen). Det er ikke verdens undergang, men kanskje litt usosialt?

Er det flere enn meg som har det sånn etter fødsel? Kan det evt. gå over av seg selv når jeg er ferdig å amme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønte ikke helt hva du mente med "Det er ikke verdens undergang, men kanskje litt usosialt?". Kall meg gjerne dum *flau*

Skrevet

Ok, litt klønete formulert ;)

Jeg synes kaffe er godt, men er ikke spes. avhengig. Det er derfor ikke noe jeg er nødt for å tømme i meg for å ha en god dag og ikke egentlig noe stort problem. Det jeg sikter til, er at det er så vanlig med kaffe i sosiale sammenhenger. Da synes jeg det er så kjedelig å si at "dessverre det tåler jeg ikke, men tar gjerne litt vann eller te om du har". Ikke glad i å være "vanskelig". Skjønner?

HI

Skrevet

Jepp, skjønner.

Jeg drikker sjelden kaffe når jeg er ute på kafe med venner. Drikker da gjerne te eller brus eller noe annet. Jeg liker kaffe, men det er koffeinen som gjør meg sprø, derfor prøver je gå holde meg mest mulig unna.

Men jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ikke er noe usosial fordet. Det viktigste du gjør når du er ute med venner på kafe, er å skravle og tilbringe tid med dem. Ikke hva du drikke.

Skrevet

På kafe er det sjelden noe problem, da kjøper alle det de vil ha selv.

Tenkte mer på hjemme hos folk jeg da... Og så lurte jeg på om andre hadde det på samme måten? Og om det kan være forbigående?

HI

Skrevet

Prøv med MASSE melk, ikke på tom mage, ikke røyk samtidig og spis gjerne litt mens du drikker!

Kaffe er meget lakserende og surt i magen, så viktig å ta sine forholdsregler hvis man har sart mage.

Skrevet

Jeg var slik en stud etter at snupp ble født, klarte ikke koffein i noen ting, ikke i te engang. Jeg tok med meg min egen te, forklarte hvorfor til de vi var på besøk hos, noe de syntes var helt greit. ( De var ikke te mennesker)

Skrevet

Jepp. Jeg kan drikke kaffe, men da må jeg ha spist på forhånd, drikke masse vann ved siden av - og ikke ta kaffen på styrten. Da går det som regel bra. Men uansett må jeg ha tilgang til toalett rett etterpå, hahahaha - trenger ikke å bruke avføringstabletter her i gården, jeg kan bare ta en kaffekopp:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...