mamma >to gull Skrevet 24. september 2009 #1 Skrevet 24. september 2009 Jeg var sykemeldt 2 uker denne mnd. Har noe fastlønn og resten provisjon. Men for de 2 ukene (det er arb.giver som betaler ut den lønnen) så burde jo han tatt et snitt av hva en halv mnd lønn pleier å ligge på for meg ikke sant, det varierer ikke så mye fra mnd til mnd. Ser på lønnen at han nå kun har gitt meg fastlønnen for disse 2 ukene noe jeg mener er juks & fanteri..
Kamomille Skrevet 24. september 2009 #2 Skrevet 24. september 2009 Du skal ha et gjennomsnitt av hva du vanligvis tjener, Dvs, feks gjennomsnittet av de 3, 6 eller 12 siste månedene.
mamma >to gull Skrevet 24. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2009 ja, ikke sant. Er så irriterende for dette snakket jeg med han om og, for å være sikker. da sier han bare,lønningsdama ordner..
___ Skrevet 24. september 2009 #4 Skrevet 24. september 2009 Hvis du ikke blir enig med arbeidsgiver om dette må du sende krav om mellomlegget til NAV. Da skal du ha penger av dem (hvis de er enig med deg selvfølgelig) og så krever NAV pengene refundert av arbeidsgiver.
gullgutten_min! Skrevet 24. september 2009 #5 Skrevet 24. september 2009 jeg tror faktisk arb.giver har rett.. at man kun har krav på fastlønn og ikke provisjonen... samme som mange ikke har krav på tilleggene, kun vanlig lønn... dette så lenge arb.giver betaler sykepenger. altså de 16første dagene. når det er utover dette og nav betaler så skal det være ett snitt av lønna di..
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 24. september 2009 #6 Skrevet 24. september 2009 Provisjonen din er jo noko du tjener deg opp når du er på jobb og dermed så varierar den så den får du ikkje utbetalt når du er sjukemeldt dei første 16dagane. Eg har ikkje fått det før, men når eg fikk frå NAV så fikk eg eit snitt av det eg hadde tjent, hadde litt ulik bonus/provisjon i mnd. Men eg fikk ikkje det når arbeisdgiver betalte.
klg,2 boys now:) Skrevet 24. september 2009 #7 Skrevet 24. september 2009 jobber med fast lønn+provisjon å har alltid fått snitte av det jeg tjente tidligere mnd i sykelønn.aldri hørt om at det ikke er praktisert.klag du,ta nå kontakt med lønnsdama å si i fra
mamman til to gutter Skrevet 24. september 2009 #8 Skrevet 24. september 2009 Man har vel krav på det samme utbetalt fra arbeidsgiver som man får utbetalt av nav, så når nav utbetaler gjennomsnitt av tidligere mnd, så burde det være riktig at arbeidsgiver skal gjøre det også. Jeg vet at en arbeidsgiver jeg hadde tidligere ringte nav og spurte når en som jobbet veldig forskjellig ble sykemeldt og han fikk beskjed om å regne ut gjennomsnittet av den siste tiden, husker ikke hvor lenge, men det kan nok helt sikkert nav informere om.
gullgutten_min! Skrevet 24. september 2009 #9 Skrevet 24. september 2009 men det er nok også litt forskjellig om man er organisert eller ikke (dessverre)
mamman til to gutter Skrevet 24. september 2009 #10 Skrevet 24. september 2009 Jeg kan garantere at hun på jobben min ikke var organisert:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå