Marihøna73 Skrevet 24. september 2009 #1 Skrevet 24. september 2009 Noen som har tips om "etterfødsel-outfit" på sykehuset. Vi skal jo tross alt være der noen dager...med amming, barselbesøk, kurs etc. Regner med hverken gamle klær eller gravidklærne passer etter fødsel. Hadde vært litt ok å følt seg litt fin og praktisk kledd når man da i utgangspunktet sikkert føler seg som et forvirret slakt.
LRMG2 Skrevet 24. september 2009 #2 Skrevet 24. september 2009 Myke klær i mørke farger med strech/strikk i livet + jakker med glidelås + ammetopper. Har investert i en velour-dress fra HM, pluss en fleecejakke og en svart, myke treningsbukse i strech-stoff. Litt sporty look, så jeg ikke føler meg helt som en dass. Kjøpte en ny ammetopp, resten blir de gamle slitte fra sist, men med ny jakke over. Og har ikke kjøpt et eneste nytt plagg til babyen, hun føler seg sikkert helt topp i storebror sine klær - sparer klesbudsjettet hennes til hun blir grusom tenåring!
Little.miss.sunshine&Adrian Skrevet 24. september 2009 #3 Skrevet 24. september 2009 Hei:-) Har også tenkt komfort. Har kjøpt inn to myke, tynne fleece jakker og en svart stor bukse som ikke strammer i livet. Husker fra sist at magen er jo der fortsatt etter fødsel, om enn ikke så sprengt.... Og det er ganske ømt i alle retninger! Har også satset på litt sporty look, så jeg ikke føler meg som en dass som du over sier;-)
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 24. september 2009 #4 Skrevet 24. september 2009 Ta med deg ei mammabukse! Det er godt å ha noe løst og ledig over magen den første tia. Og man går ikke såååå fort ned altså, vannet blir jo borte etter et par dager, men magen henger med ei stund. Jeg har noen vanlige linbukser som jeg har brukt hele svskapet som også blir gode å ha etterpå. Topper og gensre må være praktiske i forhold til amming. Jeg brukte en ganske utringet singlet under skjorter og gensre slik at jeg ikke blottla hele meg når jeg rullet opp for å amme. Lurt å ikke ha noe som er trangt over puppene for de blir ganske så ømme i starten når melka kommer.
Sistah*G07*J09* Skrevet 24. september 2009 #5 Skrevet 24. september 2009 Forrige gang kjøpte jeg en behagelig joggedress, som så litt ordentlig ut. Kjøpte også inn en fin strikkajakke og noen mørke singletter. Hadde også kjøpt inn noen ammetopper Veldig deilig med litt nye klær, fordi da føler man seg litt ekstra vell
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 24. september 2009 #6 Skrevet 24. september 2009 Jeg har pakket ned et par mørke joggebukser, en god og lang collegejakke. Så har jeg med en lang tunika med knapper, cardigan og tights, som jeg kan ha på hjemreisen evt. Har pakket ned et par amme-bh, et par singleter, slobrock, slipperser, noen svære truser og noen sokker. Tenker at jeg bare skal ha gode og behagelige klær, også har jeg noen LITT finere klær (men fortsatt behagelig) som jeg kan ha på når vi får besøk eller reiser hjem.
Si- Skrevet 24. september 2009 #7 Skrevet 24. september 2009 Jeg ble overrasket sist over hvor mye mage som var igjen etter fødselen, så denne gangen har jeg pakket ei mammabukse med bredt elastikk-felt over magen som ble litt for tidlig trang under graviditeten. Tenker den passer på barsel, og den ser jo litt OK ut ellers. Og så kjøpte jeg ei bukse på Vero Moda i vår i joggebuksefasong med strikk i livet, men med ordentlig stoff. Tar med den også. Ammetoppene fra Boob er supre, men dyre. Jeg har to og ønsker meg et par til... Liker du bluser med knepping er jo det mer praktisk til amming enn vanlige gensere.
Småtorsk Skrevet 24. september 2009 #8 Skrevet 24. september 2009 Egentlig vil jeg ha en loungepysjamas i 30-tallsstil og ekte silke. På den tida lagde de daffeklær med stil! Men det blir nok bare vanlig silekpysj og morgenkåpe. Men det VIL jeg ha, for en gangs skyld i mitt liv insisterer jeg på å gå i elegant pysj hele dagen! Kan Mr. Hefner, så kan jeg!
Sarah & Marcus mamma Skrevet 25. september 2009 #9 Skrevet 25. september 2009 sist gang tok jeg med meg passelige klær... men litt stramme klær... lei av alt det vide fra graviditeten...tenkte at etter fødselen skulle jeg ta meg godt ut da besøkene kom... men jeg orket knapt å skifte fra sykehusskjorten.. og når jeg gjorde det var det oppi noe som var stort og ikke presset noen steder... derimot da jeg kom hjem noen dager etterpå hoppet jeg oppi det stramme fine klærne...;-) men en er så øm over alt... mage, underliv og pupper... stor bukse, med plass til stort bind oppi.... litt vid tskjorte... slik at det er lettere å dra den opp for amming.. eller amme tsjkjorte... men disse er også ofte stramme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå