Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #1 Skrevet 24. september 2009 Jeg lurer på om par terapi hjelper ? Vi har lenge hatt problemer i forholdet, vi har det så travelt med barn og jobb at vi har ikke tid til hverandre. Jeg vet ikke om jeg tør å nevne dette for min samboer, men jeg ønsker å høre om noen har hatt positive og negative opplevelser med par terapi. Håper på at mange tar seg tid å fortelle om sin historie. Ønsker å høre om hvilke problemer dere hadde og hvordan det gikk, om det løste seg eller om det endte opp i å terminere forholdet.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #2 Skrevet 24. september 2009 Hvis du leser "min" tråd under, som heter "Er dette utroskap eller nostalgi" så ser du at parteapien ikke virka i den retninga jeg skulle ha ønsket... Men bevisstgjøring ble det jo, og mannen min ble bevisst på at han vantrivdes med meg. Så jeg veit ikke helt hva jeg skal si. Jeg "tvang" han til å prate og tenke på disse tingene, og terapeuten var mst lyttende. Hun kom ikke med så mange konkrete innspill. Ikke noe "motstand" eller noe stoff som satte i gang andre typer tanker hos han. Han endte med å kverne konstant nede i en negativ rundløype, og har flytta ut nå. Dessverre, for jeg hadde ikke som mål å avslutte et forhold, jeg hadde som mål å forbedre det forholdet jeg levde i. Dessverre kom dette enten for seint eller i feil form. Jeg er veldig lei meg for det som er skjedd, man skal likevel ikke avstå fra å anbefale familievernkontoret til andre. Det er en katalysator, på godt og vondt. Kanskje finne dere ut at dere virkelig, virkelig elsker hverandre og ikke kan leve uten hverandre - da vil prioriteringene bli annerledes i dagliglivet også! (Forresten spilte jo min mann på mer enn en hest hele veien - det er ikke terapeutens skyld at han vurderer vinnersjansene bedre på den andre merra...)
PyttPytt Skrevet 24. september 2009 #3 Skrevet 24. september 2009 For oss så var terapi på fvk en medvirkende årsak til at det gikk bra, har akkurat skrevet litt om det i et tidligere innlegg her inne, så slenger med linken istedetfor å skrive alt på ny http://www.dinbaby.com/forum/thread/140686357 Vet om flere som har vært på fvk og ikke lykkes, men kjenner også ett annet par som var der for noen år siden og som holder sammen ennå! Håper det ordner seg for dere!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2009 #4 Skrevet 24. oktober 2009 De som ikke lykkes med parterapi kommer oftest for sent. De har gått så lenge at forholdet er beyond point of no return. Det avdekkes følelser som partene ikke har kommunisert til hverandre. Ofte er det også slik at den ene vil gå og den andre vil fortsette; altså motstridende interesser og da er det desverre sånn at den som vil gå seirer. Parterapi redder ikke et forhold, men kan være med på å avklare ting og belyse områder som partene kan jobbe med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå