Gå til innhold

Uke 12 og sykemeldt


Isabella.04.10

Anbefalte innlegg

Hei. Er dere som er i uke 12 friske og raske? Jeg ble sykemeldt pga stress. Sykt vondt i magen, masse utflod, masse feber og bare slapp hele tiden. Ellers har jeg vært frisk hele tiden, ikke kastet opp en eneste gang. Heeelt motsatt av første svangerslap :)

 

Hvordan ligger dere andre an med smerter og andre plager??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er i uke 14 og har vært sykemeldt siden uke 6 pga ekstrem kvalme. Håper at jeg snart blir frisk. Orker ikke dette mye lenger...

 

God bedring til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i uke 13 og ble delvis sykemeldt denne uka. Bedre å trappe litt ned i god tid, men håper at jeg blir litt mer opplagt etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i slutten av uke 13 nå, og har vært sykemeldt i to uker pga kvalme og slapphet..skal nå være sykemeldt 50% i to uker til..alle sier jeg kommer til å bli bedre nå som jeg er over 12 uker, men i det siste har jeg blitt dårligere og dårligere...huff.. GLEDER meg til den dagen jeg våkner opp, og merker at kvalmen er helt borte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er irriterende å høre på alle som forteller deg at du snart blir kvitt kvalmen.. Det er helt individuelt hvor lenge en er kvalm. Selv var jeg det i store deler av sist sv.skap, og også dette.:-(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sykemeldt i 3 uke nå.. Er 13 uker. Er sinnsykt kvalm, svimmel, slapp og trøtt. Når skal det ta slutt? Jeg er normalt en aktiv jente og hadde lovet meg selv å trene igjennom hele svangerskapet. Nå har jeg vært bundet til sofaen i 3 uker :( Har prøvd alle råd.. Savner jobben. Jeg er nyinflyttet og har ikke noe nettverk rundt meg uten mann og barn, da blir jobben desto viktigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært sykemeldt i 4 uker - kvalm, svimmel, trøtt hele dagen......

Er også er aktiv jente, og det har vært grusomt å ikke orke noen ting.

På det lyse side virker det som det avta nå.....er 10+2 idag, håper det varer, kjeder meg utrolig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 12+2 i dag og har vært sykmeldt i mer eller mindre en mnd nå. Kvalm, kaster opp og har null energi. Alle sier at plutselig blir man så frisk og opplagt igjen. Venter og venter på at det skal skje. Savner å trene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+2 i dag og sykmeldt 50 pst på femte uka. mye bedre nå, men herregud så dårlig jeg har vært. har ei lita ei fra før og rekker ikke engang å glede meg over spiren eller - all energi går med til å komme meg gjennom hverdagen... første gang på pcen på seks uker nå... dette er ikke moro, men det er bra det er for en god sa :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål, som sikkert dere sykmeldte kan svaret på ;)

Kan jordmødre skrive ut sykmelding eller er det kun leger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmødre kan ikke skrive sykmelding, det vet jeg fordi jeg spurte jordmor en gang. Jeg er i uke 13+5 nå og er sykmeldt 50% p.g.a lavt blodtrykk, nysing, kvalme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble 40 % sykemeldt i dag. Jeg har en lege som lar det være litt opp til meg om jeg vil ha sykemelding eller ikke. har vært trøtt og sliten i lang tid, så jeg håper at noen fridager i uka vil gjøre meg mer opplagt framover. Synes det er viktig å ikke presse seg for langt når en er gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sykemeldt siden uke 7, og er nå 13+5 er sykemeldt til 25 oktober i førsteomgang. Er sykemeldt pga kvalme og pga psyken og bulimi. Smalt litt det der, for jeg ble friskmeldt i juni, men med svangerskapshormoner og kvalme var jeg tilbake i faresonen gitt.. :) men gleder meg masse til bebien kommer da=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at det er flere i samme situasjon. jeg er 15 uker på vei og har vært 50 ps sykemeldt i fem uker. Pågrunn av kvalme, men mest fordi jeg er så sliten hele tiden.Orker ingenting. Har en ettåring som krever sitt, og bare det å få han i barnehagen er en jobb føler jeg. Så vurderer å sykemelde meg helt, føler også at jeg ikke har tid til å glede meg over svangeskapet som ei over her skriver. Og nå har lillemann vært syk, og jeg er blitt syk, og på jobben min blir de bare helt oppgitte... en av kollegaene mine spurte om jeg var sluttet!:( Jeg venter stadig på denne "gode perioden" som starter nå etter uke 12 liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...