Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #1 Skrevet 24. september 2009 Min mann sier jeg er det nydeligste og vakreste han har sett.. han elsker synet av meg naken og synes jeg er utrolig pen..... Når jeg ser meg i speilet blir jeg lei meg.... Hvorfor er jeg det vakreste han har sett? Jeg er jo absolutt ikke pen....... Pleier ikke å si så mye om dette til mann min for han blir så lei seg... og blir fortvilet... jeg vet at han synes jeg er pen.. men jeg klarer ikke å se det selv... Kunne ønske jeg kunne være vel med kroppen min.... Jeg har fått to flotte barn og det har selvfølgelig satt sine spor med strekkmerker... 5 mnd siden minstejenta ble født så har forsatt litt overflødig mage... men er absolutt ikke overvektig.... Trening kunne jeg jo begynt med.. men når kvelden kommer er jeg så utslitt at det siste jeg ønsker er å trene.... Prøver så godt jeg kan på dagtid med å gå lange turer i høyt tempo..går i bratte bakker... Litt mageøvelser hjemme på stuegulvet.. hvis jeg er uten barnevogn tar jeg trapper i stedet for heis... Men tror egentlig jeg aldri blir vel med meg selv... Det er så pent med jenter som er selvsikre og har utstråling.... Nå er det blitt så gale at jeg kvir meg til å gå ut.. for jeg føler meg så ekkel... ( feks: middag m venner, vorspiel, shopping osv..) Vet jeg burde fått time hos psykolog eller noe...
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #2 Skrevet 24. september 2009 Du må begynne å finne det som faktisk er pent ved deg selv, og overse det du ikke er fornøyd med;) Ikke ta alt på en gang, men finn en ting du liker ved deg selv hver dag, og tenk mest på dette. Ikke fokuser på det du mener er "feil", for da blir det det eneste du ser i speilet. Si positive ting til deg selv, OM deg selv hele tiden. Dette kan ta tid, og i starten kjennes det rart. Men etter en stund går det lettere:) Jeg gjør det selv, og har holdt på med det lenge. Jeg ser håndtakene på hoftekammen, men de er der bare. De plager meg ikke i hele tatt:) Jeg ser mine korte bein(som jeg ikke kan endre), men de plager meg ikke:) Jeg ser magen med både strekkmerker, KS-arr og "bulker" av for lite trening. Men magen er flat, og jeg vet at de andre tingene bare er en del av meg. Bulkene kunne jeg kanskje gjort noe med, men gidder ikke for de plager meg ikke:) Jeg fikk en gang i tenårene høre av en tante(det var ikke negativt ment), at "du har mer sånn potetnese, enn en spiss nese". Dette førte til at jeg i MANGE år gikk å trodde at jeg hadde en kjempenese. Helt til jeg så et bilde av meg og venninnner sammen; jeg har faktisk en liten og fint formet nese i forhold til de jeg trodde hadde liten og fin nese;) Og etter den gangen har jeg følt at nesen min er faktisk flott den:) Du hører mer på deg selv, enn på din kjære. Er du klar over det?
Gjest Skrevet 24. september 2009 #3 Skrevet 24. september 2009 Du blir aldri i dine egne øyne pen hvis du går og tenker stygge tanker om deg selv. Bu blir det du tenker. Begynn i det små. Hva liker du best? Noen mener det fineste på dem er øynene (de kan jo ikke bli tykke....). Så begynn med det. Se på deg selv i speilet og beundre overdrevent øynene dine. Si: "Takk for at jeg har så flotte øyne!" Etter en tid så går du over på neste sak. Kanskje du har lange, flotte ben? Stell dem, skrubb dem, smør dem og si: "Se så flotte ben jeg har!" til deg selv. Vis dem frem i strømpebukser og korte skjørt. Kle deg pent og ta på litt sminke. Joda, det går selv med små barn. Gå turene dine og fortell deg selv hvor sunn og frisk du er, hvor heldig mannen din er som har deg og hvor flott du er. Kan ikke slå feil. Prøv i en måned og se!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #4 Skrevet 24. september 2009 Tusen takk for inspirasjon ! Skal prøve på det der Steller meg å går med sminke hver dag.. og føler meg bedre enn hvis jeg går uten... men allikevel sliter jeg med mange negative tanker.... Men skal prøve det dere foreslo Igjen takk! Klem HI
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #5 Skrevet 24. september 2009 jeg har hatt det som deg. selv om jeg var kun 65 kg, så var jeg enda misfornøyd. man må vel bare ta tak i det man kan ta tak i, og faktisk innse at man er og kan være vakker og. en snill og god mann som elsker deg er jo sikkert ikke blind, det må jo være noe med deg siden han synes du er vakker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå