Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man ringe til føden når slimproppen har gått?

Jeg er ganske så sikker på at min gikk i natt.. Har ingen tegn til rier enda, så jeg er usikker på om jeg skal ringe bort.. Hva hadde dere gjort? Jeg er i midten av uke 39 nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet noen av dere forresten om det går an at leger sjekker om den virkerlig har gått, slik at det ikke er jeg som har misforstått noe? (Jeg er egentlig sikker på at det var den..)

Skrevet

tror ikke du trenger å ringe føden,når du ikke har rier... men visst du har spørsmål ang den og er litt usikker kan du vel ringe jordmora di, eller føden og forhøre deg litt..... Er ingen ekspert å området jeg heller:)

Skrevet

Slimproppen kan gå 3 uker før fødsel, så trenger ikke å ringe føden;) Vent til du får rier eller vannavgang med å ringe:) Lykke til!!! :D

Skrevet

Hvordan ser egentlig slimproppen ut? Kommer det som en propp, eller kan det komme litt og litt? De siste dagene har det kommet mye slim på papiret når jeg har vært på do. Jeg er 37 uker i dag! Og har VELDIG menssmerter!

Skrevet

På meg så var det som en klump med slim:p Meeeen, skal jo ikke si at jeg vet helt sikkert at det var den. Gikk bare utifra det;) Har du regelmessige smerter? Da ville jeg kontaktet føden/jordmor;) Lykke til du også:)

Skrevet

Slimproppen min gikk på søndag, var da 33+5.... jeg ringte ikke føden. Men jeg vet at legen kan sjekke om den har gått. Ring om du er bekymret for noe :)

Skrevet

Slimproppen min gikk dagen før forrige fødsel startet.

Var bare på toalettet som vanlig på morgenen, å da kom det masse slim på papiret. Var en klump med slim, og bare masse blod/vanntilblandet slim ellers (sorrry detaljene).

Fødselen startet natt til neste dag :) Ringte ikke til føden når slimproppen gikk. Ringte ikke føden før jeg hadde hatt rier i 5-6timer. Da begynte de å komme med 5-10minutters mellomrom, og varte opp mot 1minutt.

Skrevet

Slimproppen kan gå flere uker eller dager før en fødsel starter.

Jeg fikk beskjed av jordmor at jeg ikke trengte å ringe hvis bare slimproppen gikk. men hvis man begynner å kjenner regelmessige smerter rett etterpå, så kan det hende fødselen er i gang og da kan det være greit å ta en telefon :)

Skrevet

Slimproppen kan gå flere dager før du føder, og det kan komme litt og litt. Konsistensen på min slimpropp var veldig seig, nesten som lim. Fargen var gulhvit. Hadde ikke noe blødning eller tegning samtidig. Legen kan gjøre sjekk, men jeg har inntrykk av at de helst ikke vil dette.

Skrevet

Jeg har lurt på dette med slimproppen, som jeg aldri så snurten av på de to første.

På den linken som står i tråden her, står det at den skal være sånn glassmanet-aktig. Jeg har hatt en del hvitt slim ved to anledninger, så det kan altså ikke være deler av slimproppen, da? Ikke har det vært blodig heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...