Mamman til Alida J. Skrevet 24. september 2009 #1 Skrevet 24. september 2009 Har ei venninne som er gravid, hun skal ikke til UL før uke 20. Jeg er ganske sikker på at man skal det FØR uke 20. Tar jeg feil??
signe maten Skrevet 24. september 2009 #2 Skrevet 24. september 2009 Mellom uke 17 -20 er ikke unormalt det Det er ikke kapasitet til at alle kan få i uke 18 - så det blir noen som får litt før og andre som får litt etter. Jeg hadde midt i uke 19
Mamman til Alida J. Skrevet 24. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2009 Jeg har bare lest at man skal ha UL før uke 20. For vis man finner misdannelser ved barnet så skal mor ha mulighet å velge abort, men at dette må gjøres før uke 20. Ikke det at hun har ett barn med misdannelser altså. =)
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 24. september 2009 #4 Skrevet 24. september 2009 Jeg var fktisk 20+2 på UL med førstemann. Denne gangen får jeg i uke 18. Men syns det er alt for sent med uke 20!!
Mamman til Alida J. Skrevet 24. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. september 2009 Ja det synes jeg å!
signe maten Skrevet 24. september 2009 #6 Skrevet 24. september 2009 Jeg kan på en måte skjønne at man vil på UL tidlig for å oppdage feil ol. Og mange klager på at de oppdaget at fosteret døde for sent og at ved en tidlig UL i eks uke 12 ville det blitt oppdaget. Men hva hvis fosteret dør en time etter at man har vært på UL? Jeg sysn forsåvidt at man har nok av tid til å forberede seg på hva som kommer ved en UL i uke 20. Og at vi faktisk er heldige som har muligehet til å få UL og oppdage evt ting som kan være galt. Man kan forberede eventueller tiltak med en gang babyen blir født og man har god tid til å forberede seg psykisk. Og misdannelser som f.eks Downs (som vel har vært den sykdommen som har vært mest omtalt i forhold til å velge abort) ser man ikke på UL så sent som uke 18. Da må men vel til en tidlig en i uke 11-13? Det var vel ikke akkurat det du var ute etter Hi Men jeg mener at man må bare tro at alt er bra - og at en UL i uke 17 eller i uke 20 ikke utgjør noen forskjell.
Gemini77 Skrevet 24. september 2009 #7 Skrevet 24. september 2009 Ved evt misdannelser så vil senabort vuderes like mye om du er 18 uker eller om du er 20 uker. Fristen for senabort er uke 24.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå