Gå til innhold

Er jeg unormal? (;)) Ett innlegg om gutteklær.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ikke gutteforeldre ha klær med farger til barna sine? Fikk det som kommentar i en barnetøyforretning her om dagen. Det hang guttetøy der i brunt, grått, beige, ispedd noe marineblått og ingen andre farger. Eller er problemet at vi ikke blir tilbudt klær med farger og ikke har mulighet til å kjøpe noe annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar svært gjerne imot klær med farger til gutten min, men det viser seg igjen og igjen at de klærne som har farger er de som er fulle av monster og dødningehoder og det nekter jeg å kle min gutt på 7 i! Polarn o pyret har en del fint med farger synes jeg. her er lett å bruke fantasien også.

Skrevet

vi kjøper masse farger til vår på 3. rødt, grønt, gult, oransje, brunt osv.

Skrevet

Det er nettopp det. Innkjøpere ser ut som de liksom "har tatt den ut" med å tilby noen gensere med plasttrykk for å liksom oppfylle fargeandelen. I noen tilfeller kan det være greit med ett morsomt (eller ikke morsomt) motiv, men ønsker jeg f.eks en rød, pen v-genser til å ha skjorte under, vet jeg faktisk ikke hvor jeg skal finne den. Så er det den herrsens hetta da. Alle gensere er inkludert en klumpete, malplassert hette.

Skrevet

nei du er ikke unormal. Jeg kunne godt tenke meg mer farger på tøy. Er vanvittig mye som er unisex farger også som grønt, gult, rød etc.

Finnes jo ikke noe tilbud med farger rett og slett

Skrevet

Du er ikke unormal. ;)

Liker best klær til lillegutt med friske farger og uten for mye "trykk" på jeg også.

Skrevet

Jeg hiver meg faktisk på bølgen av de som syns det er vanskelig å finne fine gutteklær etterhvert (mente det var sterkt overdrevet da jeg bare hadde jente, men har endret mening nå). Ikke det at det ikke er noe fint i butikkene, for det er det jo, men om man vil ha pent OG praktisk er det lite (i de store kjedene som er rimelige). Hva skal jeg med vester og skjorter og gensere som bare ender opp i en krøll under armene på plutt som verken kan sitte, krype eller langt mindre gå selv?

Men når det gjelder farger; utenom turkisfarger (som gutten min er nyyyyyydelig i) så er det faktisk "kjedeligfargene" gogutten min kler best, så sånn sett passer det meg jo fint (hvitt, lyseblått, brunt, lysegrått osv). Tuppa mi derimot er nydelig i klar rødt, knall oransj osv, og det er vanskeligere å finne uten glorete trykk på.

Skrevet

Jeg har mange gensere i farger til guttungen på 3. Fra ensfarget, stripete og mønstrete. Tro det eller ei så har han ingen gensere med monster eller dødningshoder, men riktig nok en med edderkopp (ikke spiderman) :) Disse er stort sett kjøpt på H&M, Lindex og Kapp Ahl. Et par er fra Cubus / Me Too. Nå liker jeg de litt tynnere genserne, og ikke hettegensere og "innejakker".

Skrevet

Polarn O. Pyret, Lindex av og til... Men jeg må jo leite da.

Lite på HM, Kappahl, Cubus syns jeg. Der er det meste grusomt...

Skrevet

Min toåring har både fargerike klær og mer klassisk lyseblå. Jeg finner lite på kjedebutikkene, men har handlet en del på P.O.P og Benetton. Ulltøy kjøper jeg på Bånsull og Nøstebarn, der har de friske farger.

Nameit hadde ganske fargerike stativ da jeg gikk forbi forrige uke, men gikk ikke inn og sjekket om det var mye fint til gutt.

Skrevet

Tynnere gensere i t-skjortestoff kan jeg innrømme og ha funnet jeg og. Men gensere ala college eller tynne strikkegensere i bomull finnes ikke der jeg har vært. Fant v-gensere på hm, men de var mørk lilla og grønne. Det nærmeste jeg kom friske farger. Kjøpte dem, men hadde heller kjøpt en i rødt. Innejakker uten hette er kul umulig å finne i bomull.

Skrevet

Jeg kan herved bekrefte at det var ikke til gutter over 3 år (på name it)

Skrevet

collegestoffgensere kjøper jeg ikke da. Tynne strikkegensere i bomull vil jeg gjerne ha tips om hvor finnes i fine farger ja..

Skrevet

Generellt alt for lite fine gutteklær synes jeg! Lite farger, grusomme trykk & idiotiske print. Ekstra ille er det i kjedebutikkene! Gidder ikke å gå inn å se engang! Ser ofte ut som at målet er å dresse opp små barn, som halvrocka 16 åringer. Usmakelig...

Skrevet

Har to ny innerjakker i 100 % bomull fra H&M. Den ene er brun med gule / hvite striper den andre er blå med hvite, mørkebå og røde striper. Kanskje ikke de sprekeste fargene akkurat på de, men dog...

Skrevet

Jeg finner lite eller ingenting med farger. Gutteklærne i butikkene her er sorte, grå, brune og mørke, mørke grønne. Heldigvis har jeg svigermor som er litt mer på farta og får kjøpt litt klær med farger andre steder.

Skrevet

Helt enig at det er mye triste gutteklær.

Synes det er spesielt ille denne høsten, hittil har jeg funnet en del i str 98/104 i kjedebutikkene, men denne høsten har til og med min gode venn Lindex kastet seg på brun, sort, blå og gusj trenden...

Hender de har noen fine stripete eller mønstrede gensere på Kapp ahl men dårlig der og i høst.

Og jenteavd er jo til gjengjeld blitt hysterisk rosa, så kjønnsdelingen har blitt helt ekstrem!

Tidligere kjøpte jeg nemlig en del til gutten min der i både turkis, rødt og grønt, men nå går ikke det heller lenger.

Skulle gjerne visst hvem som designer og kjøper inn, har IKKE intrykk at de er på bølgelengde med kundene i hvert fall.

De fleste småbarnsmødre jeg kjenner setter pris på litt farge utenom rrrråsa og gusj!

Skrevet

Jeg kjøpte også den genseren på HM i stripete lilla og svart jeg da:) Må slå til når det dukker noe opp innimellom. Men til gjengjeld så elsker jeg å gå på klesjakt også.

Har du sjekket kærne fra MeeToo? Synes av og til de kommer i spreke farger. Ellers har jeg klart det umulige skjønner jeg; kuppet en Tommy Hilfiger innejakke UTEN hette i utrolig myk og tynn bomull, på 50%:)

Skrevet

Det er massevis av klr til gutter med farger da.

Sønnen min bruker mye farger og det går i rødt, grønne farger, mange blåfarger, gult og oransje. Noe brunt og grått, men jeg skyr marineblått som pesten. så bortsett fra at hans mor har aversjon mot marineblått velger han stort sett selv, og er sjelden veldig brun eller beige.

Skrevet

Alma og lukke.... Butikk på Majorstua i Oslo, masse stilig guttetøy i fine farger...

Også nettbutikk (men nede for tiden) www.almaoglukke.no

Skrevet

Har selv to jenter, men var får noen mnd siden på homeparty med et stort,svensk merke som heter Me & I. De hadde virkelig supre gutteklær synes jeg. Fine farger og ikke mønster med dødningehoder etc. Men guttete allikevel, med traktorer, verktøy etc.

De som hadde gutter var veeeeeldig fornøyd ihvertfall.

Sjekk ut www.meandi.no og arranger et homeparty selv.

Skrevet

Har noen arveklær fra et merke som heter Tutta, som er veldig fine og fargerike! Og ikke minst god kvalitet. Om noen finner er nettbutikk som har dette blir jeg veldig takknemlig. Lurer på om det er et finsk merke, siden arveklærne kommer fra finland. Veldig fine i alle fall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...