Gå til innhold

Soppinfeksjon i underlivet.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det klør og klør at jeg får ikke sove :-(

Dere som har soppinfeksjon i underlivet, bruker dere Pevaryl eller Canesten? Både vigatorier/stikkpiller og krem? Hvor langt tid er kløing borte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt det noen ganger ja :/ Når jeg hadde det brukte jeg Canesten vagatorier å krem... tar noen dager før det slutter å klø..

Skrevet

Jeg har gått på antibiotika nå så, ja...det KLØR! Jeg bruker prevaryl, canesten skal man ikke bruke når man er gravid, stod det i vedlegget. Bruker også Løveapotekets barnekrem, eller nå heter det Barnesalve NAF som du kjøper på apoteket. Den lindrer. Har brukt Prevarylen i 3 dager nå og det har bedret seg noe. Det står på pakka at symptomene skal være borte etter ca 1 uke.

Skrevet

Både stikkpiller og krem

Skrevet

Brukte Canesten. Har bare brukt stikkpillen selv om jeg burde brukt kremen også. Kløinga i underlivet forsvant fort.

Skrevet

Jeg fikk beskjed av min gynokolog at jeg kunne bruke canesten stikkpille så mye jeg ville i graviditeten. Ble ganske hardt ramma. Det blussa opp igjen etter en seksdagers kur. Det er visstnok ganske vanlig under graviditet pga hormonkluss... Nå har jeg tatt to kurer rett etter hvernandre og det virker som det holder seg stabilt nå.

Ellers tåler jeg ikke canesten kremen som følger med i pakningen. Og det virket som om det ikke overrasket gynokologen min... Ihvertfall fant jeg en annen krem som heter multigyn, tror jeg, på sykehusapoteket. Og den tror jeg er ganske bra. Det virker spnn det lille jeg har fått prøvd den. Den er både forbyggende og behandlende til både soppinfeksjon og bakteriell infeksjon. Så den anbefaler jeg... Tror kanskje det kan være derfor soppen nå holder seg unna.

Lykke til ;-) (det er noe herk med sopp!!)

Skrevet

fikk også besjed fra legen min at e kunne bruke canesten stikkpille og krem så mange kurer på rad e ville. sist gang holdt d me 2 kurer enkel pille og smørte som en gal me kremen.

men du skal ikke bruke den hylsen du fører inn med, bruk fingern.

pluss at no bruker e me noen uker mellomrom lactal gel for å forebygge. vivag skal også være bra.

Skrevet

brukte bare canesten krem jeg.. en litn uke så var kløen borte..:-)

Skrevet

Leste i en av gro nylanders bøker at man kunne bruke naturell yoghurt, blande den litt ut, og påføre den med en sprøyte som man kjøper på apoteket. Dette skal visst også være effektivt som forebygging for de som kan være hyppig plaget..

Skrevet

Ikke noe i veien for å bruke Canesten mens man er gravid, man skal bare ikke bruke innføringshylsen til stikkpillen, men føre den inn med fingrene.

Skrevet

Takk for mange svar.

Jeg har et spørsmål til: Hvor langt kan/skal stikkpiller føre inn i med fingeren? Tenker at stikkpiller må ikke gå over livmorsproppen..osv...

Skrevet

Jeg presser ikke lenger enn det fingern er... ;-) Hvis du skjønner. Man kan jo bøye seg ned å presse ennå litt til.. det gjør jeg ikke.

Ellers er det rekord. 5 dager uten sopp etter kur. Nå er den tilbake. Jippy :-(. Så ut og kjøpe ny kur i dag. Blir litt dyrt i lengden det her. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...