Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart til jordmor å måle symfyse målene for første gang.

Dersom de ligger under streken, er det da farlig?

Regner med at jordmora sier noe om det, men jeg spørr her inne allikevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei er ikke noe farlig men det kan jo bare tyde på att du ikke er så langt på vei som enn tror eller det har og litt med om hvor mange gangs fødende du er og...etter flere barn utvider livmoren seg og kan ligge litt over normalen....ellers er det slikt som etterhvert normaliserer seg,alle fostre før uke 17-18 er ulike og.det er ved ultra tidene er ca alle fostre har ca like mål.....

Skrevet

Det er ikke farlig. Jeg har to barn og har aldri noensinne vært over den streken. Venter mitt tredje barn nå og ligger under streken (er 25 uker). Jordmor vil sikkert følge med litt ekstra hvis du ligger under, men det viktigste er at du følger din egen kurve og at magen vokser fra gang til gang.

Skrevet

Jeg har vært på ordinær UL og ble satt tilbake 4 dager. Alt så normalt ut da.

Blir spennende å se hva målet blir. Jeg er litt usikker på hvor livmoren er, så det kan være jeg har kjent på feil plass.

Synes magen flater så ut når jeg ligger, i forhold til når jeg står og sitter.

Skrevet

jeg lå under streken i uke 15....men var ikke egentlig i uke 15 (basert på ord ul 3 uker senere) og nå ligger jeg helt i toppen av det grønne feltet..ble målt i uke 22 sist, så ting kan endre seg også :o) tror ikke de begynner å kikke så på den kurven før etter ordinær ul.. for det er da den individuelle veksten begynner. Så lenge man følger sin egen kurve og ikke flater ut eller går ned (før helt mot slutten når h*n fester seg og magen synker) så er alt flott :o)

er i alle fall det jeg har fått beskjed om av jordmor...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...