Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 Er det ikke slik at arb.giver ikke har krav på å vite diagnose? På blankett D, hvor er krav til sykepenger,som skal sendes den som betaler ut sykepenger, står årsak/diagnose på..jeg trodde denne delen skulle være fjernet? del b som skal sendes arb.giver er det tatt bort,så den er grei.hmm.men når jeg da sender arb.giver krav om sykepenger så vil de jo se det. er en personlig årsak jeg ikke ønsker de skal vite om liksom..noen som vet?
<3 Legoland <3 Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 Arbeidsgiver har ikke rett til å vite nei.. Grunnen står ikke på det arket som skal til arbeidsgiver... Men det ser du vell selv på arkene??
Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 23. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. september 2009 vel,d står ikke i del b som skal til arb.giveren nei.men det står i del d som skal også sendes arb.giver og som de da evt sender videre til nav etter 16 dagers sykmelding.
Trenger hjelp!! Skrevet 23. september 2009 #4 Skrevet 23. september 2009 På min står det ikke,så må jo være noe feil på din.
*dum&deiLig*™ Skrevet 23. september 2009 #5 Skrevet 23. september 2009 Del D kan du selv sende til nav dersom du heller ønsker utbetaling fra NAV en fra arbeidsgiver utover de 16 dagene. (såframt det er et alternativ å få fra arbeidsgiver utover arbeidsgiverperioden på 16 dager)
Raych Skrevet 24. september 2009 #6 Skrevet 24. september 2009 Arbeidsgiver har ikke rett på å vite årsaken nei, og det skal ikke stå noen diagnose på del D. Har legen blingset litt med utskrivingen slik at diagnosen har kommet i feil rubrikk?
Kamomille Skrevet 24. september 2009 #7 Skrevet 24. september 2009 Diagnosen skal ikke stå på del D. Så her må nok legen din ha blingset...
___ Skrevet 24. september 2009 #8 Skrevet 24. september 2009 Arbeidsgiver har ikke krav om å få vite diagnosen, men de skal få vite om arbeidevne og de skal ha de opplysningene de trenger for eventuell tilrettelegging. NAV har krav på å få vite "alt" tror jeg. De kan i teorien også avslå å utbetale sykepenger hvis de mener du har fått sykmelding på galt grunnlag eller noe i den duren. Derfor skal de ha innsynsrett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå