Gå til innhold

Ja, her kommer eg ... å trenger hjelp faktisk . . .


Gjest

Anbefalte innlegg

Kommer dinglende fra terminklubb April 2010 klubben eg:)

Var på min 2. svangerskapskontroll, å fikk vite at eg var 14+2 på vei ca. . .

 

Eneste minus er at jeg tror han har gitt meg feil termin tror eg.. ifølge terminkalkulatoren min her inne eg eg 15uker på vei viss terminen min er 20. Mars.. så vet ikke eg:O Hjelp :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20. mars, da har jeg også termin!!

Vi går i 15. svangerskapsuke, slik terminkalkulatoren her inne tilsier, men er fullgått 14+4 uker i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet skal jo legene vite hva de gjør, men som alle andre mennesker kan de også gjøre feil. Men hva terminkalkulatoren din sier er jo bare regnet på et gjennomsnitt, i og med at man (som regel da) ikke vet når man har eggløsning. Man har den ikke nødvendigvis i midten av syklusen, er flere som har praktiskert "sikker sex", dvs unngått sex midt i syklusen, men likevel blitt gravid. Dette viser jo at de har hatt eggløsning på et heeeelt annet tidspunkt enn midt i syklusen.

 

Og om han ikke har tatt UL på deg for å gi deg en termin, så kan jeg ikke skjønne hvordan han kan sette deg så mye tilbake, med mindre han kanskje har tastet feil/regnet feil. Det er jo på ordinær UL at man måler diameter på hodet, lengde på lårbein og en ting til som jeg ikke husker akkurat nå, sammenligner disse målene med en tabell, og derifra kan gi deg en UL-termindato. Og grunnen til at ordinær UL er i uke 18-20, er at det er da fostrene er mest like i utviklingen. Men det sies jo nå at undersøkelser og forskning viser at mors mens-termin ofte er mer treffende enn UL-termin. Så inntil du er på ordinær UL, så bør du stole på din egen utregning. Bruk gjerne de terminkalkulatorene som du kan stille inn sykluslengde på også, da blir det enda mer nøyaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelp =)

ehm.. eg hadde ikke noe mensen før eg ble gravid.. har ikke hatt skikkelig mens på over 2år nå (grunn gikk ned i vekt, p-piller og p-stav )

Så eggløsning og sånn vet eg ingenting om!

Gikk på p-piller når jeg har blitt gravid, var slurven! skal ikke nekte for dette!!

Så svangerskapet var ikke planglagt for å si det sånn!

Nå sitter eg her som fremtidig ung(blir 19, den 5.mars) alenemor og BF som ikke har tatt kontakt og sakt han vil ha noe med dette å gjøre =)

 

But anyway --> Legen tok først å sa hvor han trodde eg var på vei, han mente 14-15 selv... så tok han å gjore sånn mål på u. maskinen, slik at den sa hvor lagt eg var på vei, første mål sa 14+3, andre mål sa 14+2, og det tredje målet sa 14.0 :-)

Jeg får nesten bare vente til 6. November, da har eg fått time på Voss sykehus, da er eg vell rundt 20 uker eller noe sånn... Så får vi finne ut da :-)

 

 

Er litt morsomt, min søster fikk også termin den 20. Mars da hun gikk gravid med min nevø.. Han ble født den 18.Mars (hun hadde svangerskapsforgiftning, derfor startet di fødselen den dagen)

 

Jeg er helt motsatt av min søster, så vi tror eg og kommer til å få rundt da, og at det blir en jente, siden hun fikk gutt!

Har på følelsen at det blir jente... men blir veldig fornøyd uansett hva det blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...