Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 Er så dørgandes likbleik( folk tror jeg er syk liksom, hehe), Prøvde meg med en sånn selvbruningskrem men så jo ikke ut i natta, så tenkte jeg skulle prøve å ta sol. Aldri prøv før. Men nå har jeg da tatt sol annenhver dag i en uke (15 min hver gang). Hvor lenge skal det gå før man begynner å få farge? Ikke antydning til skille engang hos meg.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #3 Skrevet 23. september 2009 Ville nok sett an en uke til. Annenhver dag høres ofte ut, og det er ikke bra for deg. Ville i alle fall bare solet meg hver tredje dag. Jeg tar en halv time i uka for å holde på sommerfargen, og synes det er nok
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #4 Skrevet 23. september 2009 Ville absolutt ikke tatt sol..du skader huden og risikerer å se "sviskete" ut i tidlig alder..! Det er ikke så mange gode kremer, men jeg kan komme med tips - denne er jeg helt avhengig av! Blir heller ikke oransje etc. Garnier - selvbruningsspray. Bruksanvisning: Om kvelden sprayer du på ansikt, hals og bryst (hvis du ikke skal gå i kortermet) etter en god skrubb. Du vil da våkne opp med en fin fargeglød så gjør at du ser fresh ut. Ikke overdriv sprayingen da. Naturlig look er best! Jeg pleier å ta på ca en gang i uken. Hvis du tar oftere kan det se litt unaturlig ut.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #5 Skrevet 23. september 2009 Fulgte den anvisningen som sto på solariet der jeg. Sto at man skulle ta annenhver dag frem til man hadde oppnådd ønsket farge, og så fortsette med en gang i uka etter det. Er spent på om dette funket. Før i tien så ble jeg gørrbrun hver sommer, selv om jeg aldri gikk inn for det. Men etter at jeg fikk barn så får jeg ikke farge i det heletatt.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #6 Skrevet 23. september 2009 Jeg tenker ikke å fortsette å ta sol lenge, tenkte jeg bare skulle skaffe meg en grunnfagre, for jeg ser rett og slett blålig ut. Det som var problemet når jeg skulle prøve selvbruningskrem var at jeg ble oransj mellom fingrene og tærne, trodde jeg hade vasket meg grundig, men den gang ei. HI
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #7 Skrevet 23. september 2009 Hvis du ikke har fått noe farge hittil, så tror jeg ikke det er så sunt for deg å drive å ta sol. Jeg var fantatisk på solarium før, mens her hvor vi bor nå så har vi ikke solarium i nærheten. Da må jeg kjøre 1 time først isåfall og det er det ikke verdt. Det er så godt ikke føle seg avhengig av dette solariumet. Jeg bruker bare selvbruning nå. Man trenger jo ikke smøre hele kroppen bestandig. Jeg smører ansiktet jevnlig, for da er jeg aldri skikkelig blek i trynet. Nå når sommern er over så viser man ikke like mye hud, men jeg liker å smøre meg på armer og bryst. Når jeg har god tid smører jeg resten av kroppen. Bruker peelingscrub 1 gang i uken. FOr jevnere farge kan du bruke bodylotion før du smører deg, men jeg opplever da at det kan bli litt mindre farge. Jeg anbefaler Ambre Soler selvbruningsspray på bena. det går så fort i forhold til krem Ellers smører jeg meg inn med L'oreal selvbruningslotion som man får kjøpt billig på cubus, hm osv. Synes den er kjempebra. Gir fin farge, tørker relativt kjapt og lukter godt. Hvis jeg ikke lar den tørke skikkelig etterpå, kan den gi litt skjolder, men som oftest ser den kjempefin ut på huden.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #8 Skrevet 23. september 2009 Nettopp derfor bør du bruke spray! Garnier - Ambre Solaire og L'Oreal sin skal ikke smøres ut..kun sprayes på Du trenger jo ikke å ta hele kroppen heller da.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #10 Skrevet 23. september 2009 Jeg skal ikke smøre utover etter at jeg har sprayet heller?
eggstokk Skrevet 23. september 2009 #11 Skrevet 23. september 2009 Jeg synes du skal fortsette å ta sol slik som du gjør nå. Du er jo tydeligvis ikke en av dem som har tenkt å være solbrun året rundt, så tviler på at det gjør deg noe særlig skade. Heller tvert i mot. Er godt med litt ekstra D-vitamin om vinteren. Har du vært bleik lenge, så vil det nok ta en stund før du blir fin og brun. Kjenner nemlig til problemet. Skulle du mot formodning få utslett og begynne å klø osv, så kan du heller vente litt med videre soling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå