Gå til innhold

Modningsakupunturen var særdeles effektiv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på modningsakupunktur på mandag og om kvelde hadde vi sex etter rikshospitalets oppskrift.

00.50 gikk vannet! og føden sa at vi skulle komme på kontroll. Vi ble lagt til regisrering og jm syns babyen var littt lite aktiv i riene og hun ble litt irritert da jeg fortalte at den jeg hadde snakket med i telefonen sa vi skulle kjøre egen bil selv om jeg sa jeg ikke trodde hodet var festet. Det viste seg imidlertidig at det hadde setet seg og åpningen va to cm. Jeg kjente riene, men de var milde fremeles kl 02.00. Milde var de frem til ca 03.30, da fikk vi en fantastisk fin fødestue med badekar og det varme vannet lindret nå de intense, men effektive riene godt. Da klokken var ca 04.15 syns jeg st jeg kjente at det presset på og min mann fikk fatt i jm som bekrefet det jeg trodde. Jeg klarte ikke helt å fortalte det varme vannet, men jm sa at dersom jeg skulle føde i vann var det viktig å ha underlivet under vann helt til hele babyen var ute. I tillegg måtte jeg ligge på rygg hele tiden.

Jeg bestemte meg for å stå på alle fire i sengen til mannen min sin store lettelse og jm sa: Du bestemmer selv nå når hun skal komme, og det gjorde jeg virkelig! Jeg hadde så god kontroll og holdt litt igjen på pressriene før jeg bestemte meg omtrent i fjerde ri at nå skal det skje og på tre press var hun ute. Å herregud for en lettelse damer. Gled dere, selv om dere , iallefall mange av dere vet hvor fantastisk det er så er det jo alikevel helt ubeskrivelig å sette et liv til verden.

Ønsker dere alle all mulig lykke til, og tenk at smerten er velkommen og for hver ri har du en mindre igjen før verdens aller beste belønning kommer.

Vi dro foresten hjem samme dag og barna her hjemme er veldig glad for det og det er jeg også, vi koser oss en hel masse sammen.

Jeg kommer nok til å prøve å følge med dere her inne, men takker likevel for følge så langt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var forresten 13 dager før termin og jeg har gått på overtid med mine to første

Skrevet

Gratulerer så mye! Kos dere masse:-))))) Håper modningsakupunkturen har samme virkning her også!!

Skrevet

Gratulerer!!! Høres ut som en kjempeflott fødsel:-D

Gikk du til akupunktur på Rikshospitalet? Har tenkt litt på om det kan være noe for meg, har termin på mandag og time der på tirsdag. Hun legen vi snakket med der var helt sikker på at det ikke kom til å skje noe før det... Gikk 11 dager over sist hvor de endte opp med å ta vannet.

Kos deg så masse med den lille! Og igjen, gratulerer! Fint og litt skremmende å se at de med termin rundt samme tid som meg har født..

Skrevet

Hei gutt06&09

Gikk ikke til modningsakupuntur på rikshospitalet, men hos privat jm her jeg bor.Nålene ble satt i pannen, en i magen, en på utsiden av leggen, en rett mellom storetå og den ved siden av, en mellom tommel og pekefinger og en på innsiden av ankelen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...