Gå til innhold

"Ja, men du har jo jenter".

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg snakket med en venninne i dag om barn. Hun har 2 gutter. Vi snakket fram og tilbake og jeg sa at jeg følte meg ferdig med å få barn nå. Da fikk jeg til svar "ja, men du har jo 2 jenter så det forstår jeg jo". Hun ville gjerne prøve på et barn til fordi hun så gjerne ville ha ei jente. Er det virkelig så mye gjevere med jenter? Jeg kan ikke tenke meg at det er noe annledes enn å ha gutter på den måten at man synes det er like stas? Kjønn har vel ingenting å si mener jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en gutt nå og er gravid på nytt. Vet ikke hva vi får denne gangen, men vi er ferdige uansett om det blir gutt eller jente og jeg ville ikke byttet ut gutten jeg har med en jente.

Skrevet

Jeg har en av hver og kan med hånden på hjertet si at det er like stas og moro med begge to.

Men det er vel gjerne sånn at veldig mange kvinner (nei, ikke alle, før noen skyter meg) ønsker seg en jente. Jeg er gjerne ærlig og sier at jeg ønsket meg jente første gangen, og det fikk jeg. Men gud så utrolig glad jeg er for at jeg har fått gutten min også. De er verdens beste begge to, MEN det hadde det også vært om det hadde vært to av samme kjønn.

Skrevet

Nei, det er like flott selvsagt. Har to gutter og er ferdig.

Syns venninnen din høres litt overflatisk ut...

Skrevet

jeg forstår henne godt. men det er sikkert fordi jeg alltid har drømt om et jentebarn. sikkert fordi jeg føler at det er letter og identifisere meg med en av samme kjønn

Skrevet

Spetakkel; Jeg tenkte også at jeg synes hun var overfladisk med en gang, men etter å ha tenkt litt tenkte jeg at hva om dette faktisk av en eller annen grunn ER veldig viktig for henne?

Skrevet

Selvfølgelig ønsker jeg meg en jente neste gang vi skal ha baby, men jeg regner med en gutt til siden jeg har to av dem, og jeg skal ikke ha flere barn etter 3.mann selv om vi får en gutt =))) Elsker guttene mine over alt og hvis jeg på død og liv vil kjøpe rosa klær så har jeg to nieser jeg kan handle til =))))

Kommer aldri til å bli skuffa over å få en gutt til =)))))))

Skrevet

hvorfor er det overfladisk å ønske seg en jente?

Skrevet

Vi fikk 2 jenter og så en liten gutt....synes det er like moro og stas med begge kjønn, men det blir på litt forskellige måter, det har sikkert mere å gjøre med alderen på barna og ikke kjønnet.

Skrevet

For meg er det ikke viktig! Da jeg gikk gravid med sønnen vår, håpet jeg at jeg bar på en jente... rett og slett fordi jeg da lettere ville kunne identifisere meg med henne, var jo første barnet vårt:) Men da det viste seg at det var gutt, så var jo alt dette glemt:) Og nå kan jeg med hånden på hjertet si at det spiller ingen rolle om de neste barna jeg (forhåpentligvis) får er gutt eller jente!

Skrevet

Mente at det er overfladisk å være misfornøyd med å ha fått to gutter, og prøve på et tredje barn bare for å prøve å få en jente.

Selv har jeg aldri drømt om jente, så det kan kanskje være derfor jeg ikke forstår det..?

Håpet at andremann også skulle være gutt.

Skrevet

å ja, sånn ja.. hehe..

jeg ønsket meg helt enormt jente når jeg var gravid med småen, hadde navn og allting klart. men ble ikke leimeg eller skuffet når det var gutt. og elsker han jo over alt!

ønsker meg jente neste gang også, men er jo ikke misfornøyd med en gutt. det går vel ikke ann :)

Gjest mamma til 2 prinsesser:)
Skrevet

For å være helt ærlig så tror jeg mange tenker sånn ja.

Jeg har selv 2 jenter, og jeg er ferdig nå.

Vi visste at vi skulle ha 2 barn...jeg hadde nok vært ferdig selv om jeg hadde fått 2 gutter, men jeg ville nok alltid ha ønsket meg ei jente da......

Skrevet

hadde nr to vært gutt nå, så hadde vi kanskje prøvd på en nr tre. Kanskje. Men vi er så heldige at vi er en av hver, så her er det stopp nå. Jeg ønske meg veldig en av hver.. og var så heldig at jeg fikk det!

Skrevet

Oi. Tenker folk sånn? Syns ikke kjønn spiller noen rolle.

Skrevet

og jeg er ikke overflatisk av den grunn! Jeg ønska meg sykt mye en jente andre gangen!! Gråt når jeg fikk vite på ultralyden at det var jente!! Hadde selvfølgelig vært LIKE glad i gutten hvis det hadde kommet en gutt! men jeg ønska meg en jente andre gangen!! enkelt og greit! Og det er mange som har det sånn.. men det skal liksom ikke sies.

Skrevet

Jeg håpet litt på at det var en gutt når jeg var gravid. Det var fordi at mamma og pappa, og deres søsken bare har fått jenter... Så jeg hadde syns det hadde vært gøy hvis det endelig kom en gutt i familien! Men ble selvfølgelig ikke skuffet over at det var en nydelig liten jente jeg fikk! Neste barn hadde vært gøy hvis var en gutt, men blir det ikke det er jeg overlykkelig uansett, og kommer ikke til å prøve på fler fordi jeg skal ha begge kjønn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...