shimmy' Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 Når poden blir født i februar er storesøster 2 år og 10 mnd. Vet det ikke er mange som kjøper søskenvogn når det er 3 år mellom de, men lurer litt på dette allikevel. Vi har et stykke fra huset til bilen, og pga min samboers jobb har jeg ikke alltid bilen engang. Det er gåavstand på 15 min til bhg i oppoverbakke. Ser for meg at det letteste er å kjøre begge to i vogn når jeg leverer eldstemann til bhg. Har oxo tenkt på ståbrett. Noen med erfaring eller tips?
Yo&La+spire Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 Dattera mi er 3 år når babyen kommer, og vi kutter ut vogn....til babyen;) 3 åringen har trille om det skulle bli nødvendig og babyen skal vi bare bære. Mye greiere å slippe vogn i det hele tatt, evt bare bruke trille de få gangene storesøster ikke klarer å gå. (bagvogna etter storesøster har vi allerede solgt, den brukte vi ikke). Så hadde nok satset på ei enkel trille og heller bært minste når det er nødvendig.
shimmy' Skrevet 23. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. september 2009 Takker for tips. Det blir for det meste jeg alene som kommer til å følge til bil og bhg uten hjelp fra faren. Ser bare for meg at det blir litt tungt for meg å måtte håndtere begge to. Dette må jeg tenke litt mer på=)
Tremo Skrevet 23. september 2009 #4 Skrevet 23. september 2009 To år mellom mine to eldste. Lurte på det samme. Har kort vei til barnehage, men endte opp med å kjøpe søskenvogn. Hadde blitt noen laaange turer frem og tilgbake til barnehagen ellers Kjøpte etter minstejenta ble født, da. Denne gangen blir det tre år imellom den (idag ) minste og babyen, og jeg tror ikke jeg kommer til å trenge noe. Mulig jeg vil ha bruk for ett søskenbrett, men jeg venter med anskaffelse til etter jeg ser hvordan det går. Er såpas dyrt og plasskrevende at det er dumt å ha stående om det ikke blir brukt:)
mamman til to gutter Skrevet 24. september 2009 #5 Skrevet 24. september 2009 Vi får ca 2år og 9mnd mellom våre og satser på vanlig bagvogn til babyen og ståbrett til storebror. Han kan gå mye nå hvis han gidder, men hvis vi har vogna hans i nærheten, så gidder han ikke. Regner med at hvis vi har bare ståbrett, så fungerer det greit når han ikke gidder å gå. Vi har ca.10-15min å gå til barnehagen, men det er ikke bakker i det hele tatt.
Tre tette! *07+10+11* Skrevet 24. september 2009 #6 Skrevet 24. september 2009 Her blir det 2 år og 6 mnd mellom barna og vi satser på søskenvogn. Babyen kommer i april og regner med at vi kommer å bruke den i sommer når vi er på ferier:) Blir vell solgt etter ferien igjen tenker jeg.. Nå er sønnen min ekstemt rampete og aktiv. Er redd at hvis jeg lar han gå vedsina vognen til babyen at han kommer til å prøve å stikke av og tulle fælt.. Hehe:) Skal foresten ha OTH søskenvogn,slik at han kan se fremover og ha babyen mot meg:)
MAXlykke *gutt utenfor magen* Skrevet 24. september 2009 #7 Skrevet 24. september 2009 ei venninne av meg kjøpte seg søskenvogn som hu brukte en gang el no.. blei altfor tungt med tre-åringen i vogn oxo.. de gikk over til ståbrett, som oxo er litt stas:)
Guttemamma x 3 Skrevet 24. september 2009 #8 Skrevet 24. september 2009 Ser at flere foreslår ståbrett her. Vet ikke hvor i landet du bor, men ståbrett fungerer ikke særlig godt i mye snø.
Mammas lykkebarn Skrevet 25. september 2009 #9 Skrevet 25. september 2009 Her blir det 2 år og 7 mnd mellom guttene. Vi har valgt å kjøpe en phil & teds vogn med søskensete. Er mye alene siden mannen jobber turnus, og da kan det være greit å ha begge i vogn av og til....
Liten snupp + liten spire =) Skrevet 25. september 2009 #10 Skrevet 25. september 2009 Her blir det 2 år og 5 måneder og vi kommer ikke til å kjøpe søskenvogn! Jenta vår er veldig glad i å gå og flink også.. Så da tror vi det bare blir dumt! Men tenkte å kjøpe ståbrett som sikkert kommer til nytte av og til. Syns veldig ofte jeg hører det samme jeg, at søskenvogna nesten ikke blir brukt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå