Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 Får ikke vært anonym på forumet der, så spør her.. Jeg har ikke sagt ifra på jobben enda.. Gjør dere det? Hvor lenge blir dere sykmeldt? Tenker på de dagene ved innsetning og uthenting... og noen dager etter eller? Hva står på sykemeldingen? Vil ikke at noen skal vite dette enda, så lurte litt på ferie.. men det er jo for sent nå... Lurer jo på om jeg bare skal fortelle det på jobben allikevel, så jeg slipper å løfte tungt den første tida ihvertfall... Hvordan gjør dere det? Hvem sier dere det til?
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 Jeg ble ikke sykemeldt i forbindelse med forsøket, så det kan jeg ikke svare på. Jeg valgte likevel å fortelle det på jobben da det ble en del ultralyder og diverse... Det var greit å få fortalt det til sjefen, sånn at jeg fikk tatt litt mer hensyn til meg selv de første ukene..
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #3 Skrevet 23. september 2009 Hvor lang tid i forveien fortalte du det? Har begynt med nesesprayen.. sniffer i smug hehe...
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #4 Skrevet 23. september 2009 Hei Du har rett på sykemelding for de dagene du er borte fra jobb. En får ikke sykemelding utover de dagene (utenom hvis det skulle være noe spesiellt i tillegg). Hvis du må reise bort blir du sykemeldt hele den perioden du blir borte (fra første UL tom den dagen det blir innsetting). Du trenger seff ikke si det på jobb, du kan evt ringe den dagen du blir borte første gang og si at du er blitt sykemeldt noen dager, eller si fra på forhånd at du kommer til å bli sykemeldt de dagene. Det står ikke oppgitt hvilke grunn en er sykemeldt for på noen sykemeldinger. Men det er jo veldig greit at de på jobben vet hva som foregår også da Lykke til meg forsøket
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #5 Skrevet 23. september 2009 Oki.. da får jeg se hva jeg gjør. Men uka etter? Kan jeg ta på meg ekstravakter eller burde jeg ta det med ro. Jeg har gått igjennom dette før (4 år siden).. men da hadde jeg 3 ukers ferie.. skulle gjort det denne gangen også.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #6 Skrevet 23. september 2009 Du får sykemelding i forbindelse med uttak og innsetting. Hvor mange dager varierer visst litt fra sykehus til sykehus. På Riksen får man sykemelding i fire dager om man ønsker, fra uttak til en dag etter innsetting. Jeg har aldri følt behov for sykemelding i rugeperioden, og har alltid levd som normalt, men dette varierer selvfølgelig fra person til person og er kanskje også litt avhengig av hva slags jobb man har. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #7 Skrevet 23. september 2009 Tusen takk for svar, skal høre med de når vi skal til legen om jeg kan få 4 dager.. Greit å ha en dag å komme seg på.. Men følte meg helt bra forrige gang.. så uka etter kan jeg nok jobbe da.. er noen tunge løft på jobben.. men om jeg sier ifra får jeg sikkert fri fra det...husker fra forrige gang at man ikke skal løfte tungt etterpå.. men husker ikke hvor lenge etterpå.. Takk for lykkeønskninger.. forrige gang gikk det på 2.forsøk.. vet ikke hva % er for søskenforsøk...?...
flotteolga Skrevet 23. september 2009 #8 Skrevet 23. september 2009 hei:) jeg sørget for fri dagen etter uthenting og de dagene jeg satt inn. fikk bytta vakter. sa det til sjefen min når jeg begynte på sprøytene!! han var veldig grei, sørget bestandig for fri dagen etter jjeg skulle ta gravid test også, for sov jo ikke den natta og var den negativ låå jeg i senga og deppa noen timer!! ble gravid ved 4 innsetting.. fikk ut 22 egg og 20 ble befruktet og 18 som klarte seg så har de på frys:) de sa til meg på fertilitetsklinkken at det ikke gjorde noe at jeg løftet, egget datt ikke ut;) festet seg ikke noe mindre fordi om jeg løftet men tok jo hensyn uansett da for er jo det en bestandig har hørt (masse løft i mitt yrke også) masse lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå