Gå til innhold

Er i 6 uke nå og begynte å blø i dag :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har opplevd dette? uten at det har gått galt? Hadde aldri blødninger sist jeg var gravid og sitter her ganske redd nå.. Har ikke ringt lege, håper det stopper snart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd det to(egentlig tre, men teller ikke med ex.u) ganger. Ene gange blødde jeg mye og hadde smerter, det endte dessverre i sa. Den andre gangen blødde jeg litt i noen dager, var sikker på at det skulle gå galt igjen. Men det gjorde det ikke. Har nå en sønn på 2år. Vet ikke hvorfor jeg blødde da, fikk ikke noe svar på det. Blødninger trenger ikke alltid å bety at det går galt:)

Jeg ville ha ringt lege og fått målt hcg evt tatt ul. Er forferdelig å være usikker og redd.

Ønsker deg lykke til. Håper alt går bra

Skrevet

Leste om ei her inne som hadde blødning som ikke kom fra livmoren. Det kan godt hende at det er det som skjer med deg nå.

Kan ikke du ta deg en varm te, ta et par yoga trinn og heller bestille time til lege imorgen.

Krysser alt jg har for deg, og ønsker deg lykke til hos legen imorgen :)

Skrevet

Gjorde det samme første gang, og trodde jeg hadde mista. Første kvelden jeg blødde sa legen på legevakta at det nok var en abort. blødningen stoppet, men begynte igjen 4 dager etter, og da ringte vi til lagevakten igjen, (og snakket med en dame denne gang) og fikk komme inn. Hun undersøkte meg og sa alt så ut til å være i orden, men sendte meg på UL likevel. Der så vi en mørk sky som var blødning i livmoren (men ikke hadde noe med fosteret å gjøre), og en liten "bønne" med et bankende hjerte!

Gå til lege, og prøv å få UL, det er så ekkelt å gå og være usikker!

Lykke til!

Skrevet

Jeg har blødd bitte litt i en drøy uke nå, og var inne til UL i går. Det var en liten overflateblødning i livmoren, og det kunne være litt betent. Årsaken var antagelig jobben min, der jeg går, står og løfter hele dagen. Så nå er jeg sykemeldt i 10 dager, og skal bruke melkesyretabletter samtidig. Utfordring å holde seg rolig...

Det viste seg faktisk at mora mi hadde det akkurat likt i 2. og 3. svangerskap.

Skrevet

Det er mange grunner til blødninger og de trenger slett ikke ende i SA. Men jeg forstår bekymringen din!

Jeg har selv hatt en SA i uke 6. Da jeg begynte å blø i uke 6 andre gang fikk jeg ultralyd og da kunne de se et levende foster og noe som kunne tyde på en tvilling som ikke klarte seg. Jeg blødde litt og litt i 3 mnd men har nå ei frisk og rask jente på 2,5 år.

Lykke til.

Skrevet

Tusen takk for mange gode innlegg og råd. Jeg var hos legen i går og hun sa at hun ikke kunne gi meg et svar på om det var SA eller ikke siden det var så tidlig. Jeg må bare vente å se om blødningen stopper eller om graviditets tegnene mine forsvinner. Syns det er fælt å gå å ikke vite om "babyen" min lever eller ikke.. Det blir noen lange uker å gå å bare vente på at det skal skje noe.. Kan jeg selv bare ringe sykehuset og høre om jeg kan få ultralyd der eller må legen henvise meg?

Skrevet

Herregud, du kan da ikke gå rundt flere uker og vente... Jeg vet at mange tar tidlig ul, vet ikke om de bestiller selv hos privatlege eller hvordan de gjør det, men håper noen andre her kan svare deg, for du kan jo ikke gå rundt flere uker og ikke vite. Ufølsomme lege, synes mange ganger kvinnelige leger er mer ufølsomme og bitchy enn mannlige leger jeg...

Skrevet

eg hadde blødning i veke 6 (sist veke) var sikker på at no hadde eg mista. Var til legen i går hos ei hyggelig dame og ho fekk sendt meg til Ul i går. Sist svangerskap hadde eg ingen blødningar og var då veldig bekymra. På ul fekk eg sjå ei bønne som hadde hjertebank som bare det. fekk beskjed om at blødningar var like vanlig som uvanlig, så behøver ikkje vere noko galt. Legen sa at om det var mykje smerte og veldig mykje blod, så kan det tyde på sa,men uten det var ingenting sikkert uten ul.

Skrevet

Har akkurat ringt sykehuset nå og skal på ultralyd i morgen kl 10. Både gruer og gleder meg.. Blir godt å ha noe å forholde seg til og ikke gå uvitende om hva som skjer inni meg. Syns også legen var litt ufølsom, ihvertfall til å sitte der gravid i 8 mnd selv.. Skulle tro hun hadde litt forståelse for hva jeg går igjennom da!

Skrevet

jeg blødde mye i første trimester. Jeg er nå 19 uker på vei og har sett en sprell levende liten gutt på ul. Det viste seg at morkaken min liggerlangt ned, og var grunn til blødningene (som vedvarte frem til uke 12 ca). Vet det er skummelt når man oppdager blod, har grått mange tårer selv - men ikke mist håpet. Du kan jo be legen din henvise deg til tidlig UL.Det fikk jeg da jeg var 8 -9 uker på vei.

Skrevet

Takk for beroligende ord :) Godt å høre at det gikk bra selv med blødninger.. skal på UL på sykehuset i morgen tidlig så blir spennende å se.. Sitter her med blandede følelser.. blir godt å få et svar..

Skrevet

Hei

Hvordan gikk det på ultralyden? Sitter her og krysser fingrene for deg :-)

Klem

Skrevet

Hei. Jeg har time i morgen tidlig kl 10. Klarer nesten ikke å vente, vil bare få et svar.. Blir nok ikke mye søvn i natt. Blødningen har så og si stoppet opp nå men vet ikke hva det betyr. Fortsett kryssingen:) Klem

Skrevet

Da har jeg vært på UL i dag og fikk den triste nyheten om at jeg har mistet:(

Skrevet

Det var trist å høre, sender en trøsteklem til deg.

Lykke til neste gang du skal se det blir din tur også.

Skrevet

Takk for det ;) Vi har ei jente på 2 år fra før så vi vet vi får det til:) Det sitter nok neste gang:)

Skrevet

blør litt jeg også :oS Brunt...Har egentlig gjort det i 3 uker nå... er 5+3 i dag...

Blødde du mye???

Skrevet

Jeg blødde ca like mye som når jeg har mensen i ca 3 dager og etter det ble det mer som brunaktig utflod de neste dagene. Har du ringt lege? Det trenger ikke bety noe selv om du blør men ville sjekket for sikkerhets skyld. Lykke til!

Skrevet

Kjære Mamman til prinsesse Malin, jeg føler så med deg. Jeg har selv en datter fra før - og trodde kanskje jeg ikke skulle være såå bekymret denne gangen, siden jeg har en fra før. Men det er jammen mye å bekymre seg over nå i starten. Uheldigvis stemte dine bekymringer denne gangen. Jeg håper virkelig det går kort tid innen dere er gravide igjen, og at spiren da sitter. Masse lykke til. Hvordan er formen din nå da? Hva skjer videre, regner de med at alt er kommet ut av seg selv, eller må du ta tablett el.l.?

Lurer også på om du hadde smerter i tillegg til blødningen, eller var bare plutselig blodet der? Mye med en gang?

Skrevet

Ofte går det bra, så lenge en ikke har skikkelige smerter. Det hender en kan begynne å blø hvis det er flere befruktete egg men bare ett får vokse, det er helt normalt. Men om blødningene vedvarer dra da til legen og få tidlig UL.

Mvh T

Skrevet

Hei Lykkeliten:) Formen min er helt fin, hadde aldri noen smerter, jeg bare blødde. Legen jeg hadde UL med i går så at han kunne ikke finne noenting der inne så kroppen har kvittet seg med alt selv. Jeg har sett i do og på papiret hver gang jeg har vært på do men aldri registrert noe spes så kan ikke være store greiene det som har kommet ut. Blodet kom bare plutselig når jeg satt på do på jobben. Tørket meg og der var papiret fullt av blod. Syns det er rart jeg ikke har hatt noe vondt i det hele tatt.. Det bare ble borte.. Jeg har blitt gravid på første forsøk begge gangene og håper det går like greit neste gang også..

Skrevet

Jeg hadde en stor blødning i uke 8. Var til sjekk hos lege. Hun var ikke bekymret siden det hadde stoppet (og ikke var tegn til "klumper" som hun sa). Men jeg fikk time til ultralyd og alt var bra. Er nå i uke 11 :o) Jeg hadde heller ikke noe tegn til blødning med førstemann, som er litt over 2 år nå.

Skrevet

Jeg har mistet 3 ganger. Kun den siste gangen jeg har hatt smerter i forbindelse med å miste..

Skrevet

Så trist :(

Mistet selv i April, håper virkelig babyn holder seg der inne nå!

Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...