Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 Vi leier ut en fullt møblert hybel med eget bad. Vi har felles inngang og vaskekjeller. Like etter innflytting satte hun nesten alle møblene ut i vaskekjelleren, slik at vi måtte finne lagringssteder til dette. Hun vasker mye mer klær enn oss fire, og bruker kun de lengste programmene med høy temperatur. Tørketrommelen er alltid opptatt, og det tyter klær i vaskerommet. Hun setter gjerne på før hun drar ut, slik at jeg må flytte på klærne hennes hele tiden. Hun sier hun må vaske så ofte fordi hun bare har to uniformer (som blir skitne hver dag). Jeg blir fullstendig gal av dette, jeg må alltid vente på å vaske og tørke klær. Og jeg har to gutter som blir superskitne og våte hver dag. Hvordan løser dere andre dette med vasking? (Skulle ønske vi hadde råd til å la være å leie ut...)
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 Leieboer har egen vaskemaskin på badet sitt. Kunne ikke falt meg inn å delt min maskin med noen. Så lenge det er plass og sluk, kan vel leieboeren di ha sin egen?
Gjest Skrevet 23. september 2009 #3 Skrevet 23. september 2009 Hva med å sette opp en vaskeliste slik at hun kun kan vaske til faste tider? Da jeg bodde i borettslag hadde vi vaskeliste og det funket kjempe bra. Alle fikk tider og ingen ble sure.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #4 Skrevet 23. september 2009 Det er ikke plass til vaskemaskin på badet hennes, desverre.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #5 Skrevet 23. september 2009 Joda, det kan vi selvsagt gjøre. Men jeg synes faktisk ikke det skulle være nødvendig for en enslig ung jente å vaske 1-2 maskiner med klær HVER DAG? Vi sa til henne som de tidligere beboerne at de bare måtte vaske når det var ledig, men de har bare vasket 1-2 maskiner i uka. Og hun mener jo at hun må vaske uniform hver dag.
It's all about me Skrevet 23. september 2009 #6 Skrevet 23. september 2009 Jeg hadde satt opp lister, at hun kunne vaske tirsdag, torsdag og lørdag. De andre dagene var deres. Hennes vsak må være tømt innen morgene dere skal vaske og omvendt. Skittetøy og annet må hun oppbevare i skittentøyskurv og ikke slenge rundt. Ang. møblene hun steblet på vaskerommet. Leier dere ut møblert og hun var klar over det er det hennes oppgave å oppbevare møblene hun ikke ville bruke selv.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #7 Skrevet 23. september 2009 Vasker hun tøy hver dag? Jeg har to unger og de får reint tøy hver dag men likevel så vasker jeg annehver dag av og til en til dagen. syns det var drøyt å vaske 1 eller to til dagen. Sett opp et skjema der det står når hun kan vaske og når dere skal vaske. Feks en må skrive seg på nåe en skal bruke vaskemaskinen.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #8 Skrevet 23. september 2009 Jeg må spørre jeg; hva betaler denne jenta i leie og strøm? En til to maskiner om dagen drar jo på strømmen.
Gjest Skrevet 23. september 2009 #9 Skrevet 23. september 2009 Nå er jeg ganske fersk utleier da, men har også delt vaskjekjeller med leieboer, og gjør det sånn at han har vaskedag Tirsdag og Fredag. Resten av dagene er våre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå