Gå til innhold

Hva er "nedpress" og hva betyr det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innimellom, i løpet av dagen, kjenner jeg stikkende smerter mellom beina. Kjennes ut som om det kommer fra rett over skjeden. Som oftest når jeg går, men også noen ganger når jeg er i ro. Plagsomt, men ikke langvarig eller ofte nok til at det er et ordentlig problem.

Er det dette som kalles "nedpress"? Betyr det at ungen øver seg på å finne veien ut, eller? Er det i så fall noe jeg skal bry meg med? Er bare i uke 31, så jeg synes ikke han skal rømme ennå. Jeg er ganske sikker på at han tilbringer mesteparten av tida på tvers, da, så helt rømningsklar er han vel ikke,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde skikkelig nedpress rundt ei uke før fødsel. Kom sammen med kraftige maserier. Det var ikke til å ta feil av. Føltes som at ungen presset seg nedover og det varte hele maserien, gjentatte ganger hvert 6 minutt.

Jeg var på sykehuset og JM kunne konstantere at ungen kom lenger ned etter disse riene og nedpresset, men fødsel stoppet opp og ungen kom altså ikke før ei uke seinere.

Jeg prøvde å knipe da det persset nedover, men hadde ikke sjans. Hadde jeg måttet tisse såhadde jeg tissa på meg.

Jeg har hørt om "nedpress" før men ikke opplevd det før nå og det var mitt tredje svangerskap. Var altså ikke til å ta feil av:-)

Skrevet

Takk for svar! Høres ikke ut som det jeg kjenner, så da har vel tassen tenkt å bli værende en god stund til!

Gjest eelis+guttespire *høygravid*
Skrevet

Babyen presser seg nedover, det kjennes ut som at den er på tur ut, hehe. I går kveld måtte jeg kjenne etter om det faktisk VAR noe på tur ut, det var helt merkelig ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...