Gå til innhold

mindre bevegelse+høy hvile puls 101+ctg+ul i uke 34+5


odavi

Anbefalte innlegg

jeg var på jordmor kontroll i dag og hadde da en hvilepuls på 101, vært kvalm og uvel den siste tiden (sliten og trøtt hele tiden)

samt at jeg synes den lille har beveget seg mindre.

ble sendt til sykehuset for en ctg og fikk etter det en ny time på ul fredag for å måle vekst.

samt at de tok blodprøve(HB og stoffskifte)

Blodtrykket mitt har vært ganske laft rundt 95/50-60... men har faktisk følt meg mest uvel når blodtrykket har vært 118/80.

har foresten også utslag på protein i urinen( ikke mere enn 1+ så det er innen normalen)

 

noen andre med erfaring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også en hvilepuls på rundt 100 + et noe høyt blodtrykk (140/95). Var på ctg-registrering for et par dager siden, og da målte de puls og blodtrykk hvert 10 min, fordi de var litt bekymret for trykket. Men jordmoren sa at det var normalt med høy puls mot slutten av svangerskapet. Jeg har også vært veldig sliten og trett den siste tiden, jordmorens svar på dette var at jeg nå er inne i "den fasen" av svangerskapet. Er ca 1 uke bak deg.

 

Vet ikke om dette hjelper noe, men det er svarene jeg har fått i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, ble sykemeldt etter siste kontroll. Det var deilig. Særlig nå når jeg ikke sover noe særlig, og føler meg stort sett sliten konstant.

Hvordan gikk det forresten på ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gikk fint på ul.

legen hadde veldig vanskeligheter med å måle hode til babyen da det lå veldig langt nede i bekkene.

han sa at han trodde ikke lille gutt var liten på tross at magen min ikke er så stor. (ut i fra skjema var han vist 2700g, det synes jeg er mye men tror det blir litt feil når de måler hode og mage på babyen. pappan har stort hode. men det viktigste er at alt så bra ut.)

jeg ble også sykemeldt et par dager før jordmor timen.

det har virkelig hjulpet, sover bedre og har litt mer overskudd.

men det tok nesten en uke før jeg merket forskjell.

 

har trykket ditt gått ned?

pulsen min har roet seg litt, har bare perioder når jeg stresser at pulsen går opp. ellers tror jeg den er fin.

men det er nok også normalt nå på slutten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...