Gå til innhold

Når sa dere på jobb at dere er gravid?


flowerpower2

Anbefalte innlegg

jeg er 14 uker nå og tenker å fortelle det snart:) har en krevende lederstilling og er litt spent på reaksjonene i så måte også..., men merker jeg er skikkelig sliten nå, det røyner på med samme tempo kombinert med graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 15 uker, og har ikke fortalt det enda. Gruer meg for jeg vet det vil bli vanskelig for dem å få tak i en vikar. Føler jeg setter dem i en knipe, og er ikke sikker på hvilket forhold jeg får til ledelsen etter at jeg har fortalt det.

 

Ikke helt lett alltid:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det i uke 12. Hadde ikke noe valg, for jeg var så ukonsentrert på jobben og ikke den jeg alltid har vært. Var fryktelig trøtt i begynnelsen. Var litt nervøs på reasksjonen da jeg føler jeg svikter, men de ble kjempeglade på mine veiene.

 

Kolegaer har jeg ikke fortalt så mange ennå. Får komme etter hvert. Men det syns jo litt da etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 10 uker, da kom jeg tilbake fra ferie. Jeg er flergangs, så jeg blir feit fort når jeg er gravid, var like greit å si det før de gjettet det av seg selv. Selv om det ikke var spesielt god timing i forhold til jobben, så har jeg bare møtt positivitet og jeg jobber i en bedrift der jeg er eneste dame...

 

Hos meg var det ihvertfall ingen grunn til å grue seg til å fortelle det på jobb, de er så snille her alle sammen at!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det til sjefen min da jeg var ca 8 uker, for da ble jeg sykemeldt på grunn av ekstrem kvalme...synes han måtte få vite hvorfor jeg var borte. Og det ble jeg leeengee, 4 uker...ikke gøy!! Han holdt på hemmeligheten så godt han kunne, men siden jeg er 27 år, nygift og godt etablert var det mange som hadde gjettet seg til det da jeg kom tilbake på jobb sist uke.. Nå er det offisielt, siden jeg er 15 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det i går, er 14 uker på vei! Heldigvis var sjefen min veldig fortåelsesfull, (hun er kvinne og har barn selv) selv om jeg begynte i jobben i mars.

 

Utrolig deilig å få sagt det, gled deg til å få det overstått!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns også det er utrolig vanskelig å få sagt det på jobb. Er 14+6 i dag, har så vidt en bitteliten mage som jeg skjuler under klær. Føler meg rett og slett ikke klar til å fortelle om det enda, og gjøre det offesielt. Har fortalt to kollegaer på jobben og de var udelt positive og glade :) Men det er noe helt annet med sjefen. Han er hyggelig og grei han, har en datter som er med på jobben innimellom og alt det der. Men det kan godt hende at han sier en ting og gjør en annen, flere som oppfatter han som litt slu. Selv har jeg ikke sett noe til dette, men kanskje nettopp fordi han er snikende og slu bak ryggene våre. Så jeg er usikker på hvordan situasjonen blir etter jeg har fortalt han, jeg har jo bare deltidsstilling -annenhver helg egentlig- men jobber mye ekstra. Og håper at det vil hjelpe permisjonspengene mine. Men hvis han ikke gir meg mer jobbing pga graviditeten kan jeg se langt etter det....

 

Uff nei, jeg gruer meg og syns det er kjempevanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sa det dagen etter at jeg fant det ut selv... Jobber med røntgen, så der er det ingen hemmeligheter. Like greit å si det med en gang, for jo lenger man venter jo vanskeligere er det å finne den rette tiden:) synes jeg da, men jeg hadde jo ikke noe valg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det da jeg var 12 uker, og det skapte stor glede! Jeg hadde selv følt på at det ville bli vanskelig å si det fordi de da trengte å finne vikar etc, men det gikk veldig fint. Synes det er leit at flere av oss gruer oss til å si det på jobben, det burde ikke være sånn!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...