Gå til innhold

Diskusjon på jobben..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om at menn er bedre enn kvinner i ALLE sporter. Kan det stemme da? Kvinner må da være bedre i noe? Hjelp meg å finne en sport/idrett som kvinner er bedre enn menn i :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, menn er bedre i det også :/ Samme med turn... hmm

Skrevet

Hahahahhahahahhaaaaa! Og haaaa! *åndenød*

Skrevet

Rytmisk sportsdans? Nope, hvis kvinner og menn hadde konkurrert hadde mannen vunnet :/

Hva med stuping?

Skrevet

tror faktisk ikke det finnes en sport der kvinner er bedre enn menn..:(

Skrevet

Jeg må snart innse det jeg også :/ Hadde trodd jeg skulle komme på noe, men gjør nok ikke det.. irriterende! Vet at en kvinne vant over ALLE i skyting for noen år siden. Men som regel er det jo menn som vinner... grr!! NOE må det jo være??

Skrevet

Håndball

Balett

Enkelte grener innenfor turn

Kunstløp

Skrevet

Menn er bedre i både turn, håndball og kunstløp. Men kanskje ballett ja? Hmm...

Skrevet

Cheerleading. Cheerleading er en sport og jenter er flinkere til det:)

Skrevet

Tennis?

Golf? Minigolf?

Bordtennis?

Sjakk?

Sporter som har med presisjon og ikke kun styrke må vel hvertfall være likt???

Skrevet

I tankesport er alle menn alltid bedre - (poker/bridge/sjakk/ backgammon)

I håndball er menn klart bedre, selv om vårt jentelag har bedre resultat enn mennenes.

I ballett er menn bedre -

Om menn hadde holdt på med cheerleading, hadde de slått oss der også.

som sagt.. ingenting dessverre vi er bedre i.

Skrevet

Hva med dressurridning da? Er vi bedre der? Og fant noe da jeg googlet.. langdistanse-svømming?? Hva tror dere?

hi

Skrevet

Om kvinner eller menn er best i en idrett der de som regel ikke konkurerer mot hverandre kommer ann på hvordan man deffinerer "best". I isdans vil for eksempel menn oftere hoppe høyere og bevege seg raskere, men kvinnene vil som regel se mer grasiøse ut. Hvilken av delene som skel være viktigst kan være vanskelig å bestemme.

I diskos har kvinner en lengre verdensrekord enn men. Diskosen de kaster er lettere enn den menn bruker, men så er som regel kvinner mindre også. Her bruker begge et redskap som er tilpasset deres kropp. Er da mannen eller kvinnen "best"?

Skrevet

tror kvinner er like gode som menn i enkelte skytegrener. rein skyting med andre ord. Gå¨r vel mest på psyke og konsentrasjon det..

Skrevet

Eh...menn alltid bedre i tankesport??

Annette Obrestad går for å være verdens beste turneringsspiller i poker. Bare 18 år da hun vant WSOPE i fjor..

Skrevet

Finnes alltid noen som er bedre, men sånn generelt så er menn best på poker. Hvor mange menn har ikke hatt den tittelen før henne i forhold til kvinner?

Skrevet

nei, den tankesporten vi bedriver i denne husholdningen er det jeg som vinner. Hver gang..hver dag...;-)

Skrevet

Ja - til deg som insisterte at Anette Obrestad er best når det kommer til pokerspilling. Selvsagt er der unntak, - der finnes f. eks damer som har vært i eliten i sjakk og i poker også - og i bridge finnes det en dame som er på landslaget både i Italia og i Sverige.., men resten er menn,., så en kan da lett si at majoriteten er menn.. og at de er bede enn oss der også.

Skrevet

Vet du hva, jeg vet om en sport kvinner er bevis bedre enn menn, nemlig langtidsløping. Da er det snakk om sånn døgnmarathon hvor man løper og løper og løper i et helt døgn eller flere. Ja, det pleier å være en mann som vinner hele greia, men en må jo tenke på at menn og kvinnekropper er forskjellige, bl.a. skrittstørrelsen, som jo har en del å si når man skal løpe langt. Men det pleier å være mange som ikke greier å løpe hele greia, men det er laaaaaaaangt flere menn som dropper ut enn kvinner. Både i antall og prosent. Så sånn sett så kan man si at kvinner generelt har bedre utholdenhet og selvdisiplin.

Når man tenker på fysikken så er jo mannskroppen mye bedre egnet til fysisk aktivitet. Men når man sammenligner kroppene og prestasjonene så er jo kvinner på toppnivå mye bedre enn mennene der hvis man tenker på hvilke fysiske forutsetninger de har og hva de greier å gjøre. Bl.a. med tanke på muskelmasse og fettprosent.

Skrevet

Uenig - dette er idretter der 95% av utøerne er menn.

Forøvrig så er definisjonen på sport ofte begrenset av at den innebærer fysisk styrke, slik sett vil menn stort sett være overlegne. Men dersom en betrakter musikk, skuespill og danseaktiviteter som sport vil en fort se kjønnsforskjellene forsvinne.

Backgammon, kortspill som bridge, poker osv og andre mer akademiske øvelser har i større og større grad kvinner i tetfeltet.

Skrevet

Du som sier at menn er bedre i sjakk, bridge og poker, det blir jo det samme som å si at menn er smartere enn kvinner, sånn generelt.

Grunnen er nok, tror jeg, at det er fler menn som interesserer seg for denne sporten, litt som cheerleading.

Tror om det hadde vært like mange menn og kvinner som konkurrerte så hadde det vært 50-50, det er jo kun hjernen man bruker og ikke noe fysisk sånn sett.

Skrevet

Ser det har kommet mange svar her. Når jeg spør etter en sport hvor kvinner er bedre enn menn, så tenker jeg på sporter hvor de stiller likt. Altså løper like langt, hopper like høyt, kaster like tungt, løfter like tungt. Og selv om menn har mer muskelmasse ol, så skal ikke det være et argument for at kvinnene er bedre i noe (langtidsløping).. jeg tenker ganske enkelt : mann mot kvinne i samme øvelse. Finnes det noe vi er bedre i da?

Det eneste jeg kan komme på er dressurridning. Der er vi vel bedre?

Vil IKKE komme på jobb i morgen å innrømme at det ikke finnes NOE :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...