Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 Da jeg gikk ut i permisjon, mottok jeg dagpenger samtidig som jeg tok på meg vikararbeid. Nå er permisjonen snart over, og jeg har fremdeles ikke fått meg fast jobb. Skal begynne å være vikar igjen. Men det blir bare en time her og en time der. Siden jeg ikke har funnet meg fast jobb enda, fant jeg ut at jeg skulle ta videreutdanning nå under permisjonen... Betyr det at jeg ikke kan få dagpenger igjen? For hvis jeg ikke får dagpenger, betyr det at jeg og barna mine ikke har noe å leve av lenger:( Noen som vet dette? Evt, får jeg dagpenger hvis jeg slutter på skolen? Takknemlig for svar... er litt stressa her nå. Kan hende vi ikke har penger til husleia en gang neste mnd:(
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 Du får ikke dagpenger om du studerer. Er du aleneforelder?
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #3 Skrevet 23. september 2009 Normalt sett har du ikke lov til å studere hverken mens du får foreldrepenger eller mens du får dagpenger. I spessielle tilfeller der NAV mener det er hensikktsmessig kan du likevel få det innvilget. Hvis du har studert samtidig som du har mottatt foreldrepenger må du belage deg på å tilbakebetale de foreldrepengene du har mottatt i denne perioden. Hvis du skal studere bør du søke lånekassa om studielån/stipend.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #4 Skrevet 23. september 2009 Ja, jeg er desverre blitt aleneforelder oppi det hele...
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #5 Skrevet 23. september 2009 Jo, det er lov å studere i fødselspermisjonen. Det klarerte jeg med nav før jeg begynte. Jeg har søkt om stipend. Men det kan ikke forsørge meg og barna. Derfor vurderer jeg å droppe studiet slik at jeg kan få dagpenger til jeg finner en jobb. Skal uansett jobbe i tillegg til studiet. Ville bare ha noe å gjøre imens jeg ventet på mere jobb... Jeg takler ikke en hverdag uten skole eller jobb. Er for rastløs... Det halvåret jeg var i perm før jeg begynte på studiet, hadde jeg alt for lite å holde på med... derfor tok jeg dette faget... noe jeg nå skjønner jeg aldri burde gjort:( HI
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #6 Skrevet 23. september 2009 Men da får du jo overgangsstønad!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #7 Skrevet 23. september 2009 Joda... Har funnet ut det. Vil da få ca 8000 utbetalt. Det dekker husleia (4500), strømmen (1000) og barnehagen (2500)... Men vi må jo ha mat.... Og vi er avhengig av bil (fins ikke busser her) for å komme på jobb/b.hage... Så jeg er avhengig av dagpengene dersom det ikke blir nok vikararbeid. Tjennte 350 000 i fjor, dvs at jeg har et dagpengegrunnlag på over 15 000 pr mnd... Må nok slutte på studiet hvis vi skal overleve...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå