LINDA*** Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 Jeg trenger ditt råd igjen! Håper du kan ta deg tid å svar.... JEg pumper og pumer. Blir faktisk lei av å holde utstyret reint til enhver tid. Har microsterilisator, så det gr egentlig kjapt, tross alt. Men om natta er det ikke så festlig. Da tar jeg en lettvint variant og bare tørker megagodt av alle deler på pumpa. Men den blir ikke vaska på 2-3 pumpinger... Så jeg lurer på å trappe ned på amminga. Men jeg finner liksom ikke noe helt konkrèt svar, hverken på ammehdebatten/ammehjelpen.no.. Hvordan kutte ut at jeg må pumpe meg på natta...? Slik ser dagen min ut: kl 02: pumpe hun spiser kl 03 kl 05: pumpe hun spiser kl 06 kl 08: pumpe hun spiser kl 09 kl 11: pumpe hun spiser gjerne 10 og 11 kl 14: pumpe hun spiser kl 14 kl17: pumpe hun spiser kl 18 kl 20: pumpe hun spiser kl 21 kl 23: pumpe hun spiser kl 22/23 Men nå tenkte jeg å øke intervallene med 1 time til, så det bare blir hver 4.time. Får bare ut toppen 140 ml pr gang. Noen ganger 120ml. Men om jeg pumper meg kl 23, da føler jeg at det blir DE kulene i puppene mine:( Hvis det går mere enn 4 timer. Men er det en måte å gjøre det på? Å pumpe kl 23 og kl 05 feks? Og heller gi NAN kl 23 og kl 03 kanskje? (hvis jeg ikke har nok mm) Det som er, er at ofte pumper jeg meg 1 time før hun spiser. Ligger alltid på forskudd. Noen ganger spiser hun ikke alt, så da har jeg alltid til de "mellommåltidene" om det er så. Uff... Skjønner du hva jeg mener? Poenget er at jeg syns det er så mye styr med den amminga på natta. Jeg husker ikke hvordan jeg trappa ned sist, men da 1.mann fikk grøt, så ammet jeg jo bare morgen, dag og kveld..... Hm.....
Expat Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 Nå husker ikke jeg hvorfor hun ikke dier, har du fått gjort noe med det? Kan du linke inn forrige tråd til meg? Hvor mye veier barnet nå, hvor mange våte bleier og hvor mange ml drikker hun i døgnet? Hvor masse får du ut?
LINDA*** Skrevet 23. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. september 2009 hun klarer ikke å ta skikkelig sugetak. Derfor flaskeløsning. Hun legger bra på seg, har ikke veid henne, men som du ser over her, så spiser hun hver 3.time +/- Jeg får ut 125-160 ml Har mange våte bleier, ofte har jeg bytta dritbleier på natta også Men som sagt, jeg syns det er PES med rengjøringen av pumpa på natta. PLuss at først så pumper jeg, så sovner jeg og så våkner hun for mat. Og det tar gjerne opptill 40 min inkl bleiebytte... Lurer på å trappe ned da...
Expat Skrevet 23. september 2009 #4 Skrevet 23. september 2009 Du behøver ikke koke på natt da. Skyll heller og ha tuten i en skål i kjøleskapet. OG det er mulig å få flere pumpesett. Jeg har ihvertfall fire! Få henne veid. Hun trenger 150ml per kg baby. Vei ukentlig. Det kan godt hende at hun tar mer enn hun behøver. Og da kan du kanskje kutte et pumpemåltid på natt?
LINDA*** Skrevet 23. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. september 2009 j, skal se hva jeg får til da:) Takk igjen for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå