Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 Opplyser dere om antall barn i cv/på intervju? Jeg gjør ikke det, da jeg faktisk ikke synes dette er noe som vedkommer jobben.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 Ja, har to barn og håper det gir signal om at jeg er "gjennomsnittelig" og dermed ikke forsvinner ut i barselpermisjon igjen ;-)
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #3 Skrevet 23. september 2009 Jeg opplyser om dette da jeg synes det vedkommer jobben. Om jeg trenger sykt barn dag og arbeidsgiver ikke vet om barna, blir jeg mulig tatt for å være løgner.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #4 Skrevet 23. september 2009 Ja det gjør jeg. Ser ingen grunn til å holde det hemmelig.
Gjest Skrevet 23. september 2009 #5 Skrevet 23. september 2009 Jeg pleier å ta det med under sivilstand.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #6 Skrevet 23. september 2009 Nei, fordi jeg ikke har fått noen jobb, og ville tro at det å opplyse om at jeg har barn gjør meg bare mindre attraktiv på jobbmarkedet.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #7 Skrevet 23. september 2009 Om du ikke har blitt spurt er du jo uansett ingen løgner. Og hvorvidt man har barn eller ikke er det ikke lov til å ansette/la være å ansette ut fra, så derfor har arbeidsgiver ingenting med om man har barn eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #8 Skrevet 23. september 2009 Ser at flere her synes det er helt uproblematisk og selvsagt å opplyse om barneantall ved jobbsøknad, men for en del av oss og spesielt de som har mer enn standard 2-3 barn og som søker jobber i det private er dette faktisk en problemstilling som kan skille mellom å få jobb eller ikke. Mange fordommer mot kvinner med barn ute og går skal jeg si dere.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #9 Skrevet 23. september 2009 Jeg tror det er verre å være ung kvinne, ferdig utdannet å ikke ha barn, enn å opplyse om at jeg har mann og 2barn. -Men ja jeg skjønner kyniske arbeidsgivere som heller velger en mann med samme kvalifikasjoner. Desverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå