Gå til innhold

Er så sykt lei!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så utorlig misunnelig på de som har et smertefritt svangerskap og bare koooser seg med graviditeten...

Selv er jeg sykemeldt pga kraftig bekkenløsning...er så sykt lei av å gå rundt med smerter og aldri få kunne gjøre noe annet enn å ta det med ro.

Jeg kan ikke gå på kafe eller kino f.eks, da blir jeg enda dårligere i flere dager etterpå.

Har trening 1 dag i uka som jeg har begynt med - som er god for meg med bekkenplager. (med fysio som instr)

De gangene jeg har latt være å bry meg om bekkenet og hatt et høyere aktivitetsnivå så går jeg på en kjempesmell og greier såvidt å gå etterpå.

Har bare lyst at tiden skal gå kjempefort fram mot fødsel, ikke har jeg særlig lyst til å gå gjennom noe nytt svangerskap hvis det blir det samme om igjen.

Kan legge til at jeg fikk bl allerede i uke 13 og så har det blitt verre og verre, dette var etter at kvalmen og den enorme trøttheten slapp taket. Har flere måneder igjen dessverre.........:S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I hear you! Jeg har ikke bekkenløsning, men sliter med ekstrem svimmelhet og påfølgende kvalme. I går var jeg på jobb i to timer - idag kjennes det ut som om jeg løp maraton. Kroppen min funker rett og slett ikke. Sitter hjemme og tar det med ro til det kjedsommelige, og blir helt frustrert av hele greia.

Vi er flere som IKKE har et loveydovey svangerskap der man knapt merker noe!

Skrevet

Jeg har hørt at de med et tungt svangerskap får en lett fødsel.. :) Trøst deg med det du.. Må være fælt å ha bekkenløsning, og jeg håper jeg slipper det.. .s

Skrevet

Huff jeg føler med deg :(

Jeg ble sykemeldt i uke 7!! Ekstrem trøtthet og kvalme var årsaken da. Jeg sov ca 20 timer i døgnet en periode. Jeg klarte så vidt å holde meg våken en time på morgenen for å ordne eldste klar for barnehagen. Og enda verre var det å holde seg våken de tre timene eldste var våken etter barnehagen. Det var et mareritt :( Kvalmen var helt grusom den også, men kastet heldigvis ikke opp noe særlig.

Da trettheten og kvalmen gikk over så startet kynnerne og bekkenløsningen. Pga for tidlig fødsel første gangen og VELDIG mange og HARDE kynnere nå så fikk jeg streng beskjed om å ta det med ro. Guuud så kjedelig :( Ikke det at jeg klarte å gjøre noe særlig uansett, da ble jeg jo helt kake etterpå i bekkenet.

Men det aller verste var faktisk det å føle seg som en elendig mor til eldste:( Jeg hadde ikke overskudd i det hele tatt. De verste dagene med tretthet gruet jeg meg faktisk til eldste kom hjem, huff det var en grusom følelse...

Men nå er alt glemt og alt er bare fryd og gammen :)

Skrevet

Det ordtaket stemmer i hvert fall på meg:)

Skrevet

Tusen takk for gode svar...greit å vite at jeg ikke er den eneste (ikke at jeg trodde det) men får stadig vek høre om alle de med kjempeherlige svangerskap. Får brekninger av de, hehe. Også med kommentaren: "Du mp jo bare nyyyyte det altså!" Ikke så mye jeg greier å nyte for tiden.

Krysser fingrene for en lett fødsel, ifølge JM vil nok bl gjøre den vondere..men håper det går for over. Gleder meg masse til å se den lille gutten min!!

Jeg unner ingen å ha masse plager i svangerskapet, det er ganske urettferdig at noen må ha det slik og andre slipper unna.

HI

Skrevet

Sykemeldt fra begynnesle til slutt jeg, så vet hvordan det er å ikke få kost seg i svangerskapet. Slet bl.a. med ekstrem svangerskapskvalme og en del andre ting. Eneste jeg gjorde var å ligge på sofaen og se strekkmerkene på magen gro sakte, men sikkert, helt til puppene. Ble deprimert under svangerskapet også, vennene mine droppet meg (jeg hadde ikke energi til å holde kontakten, og de var nok ikke så interesserte i å besøke meg), barnefar dumpet meg, tennene ble ødelagt og underlivet blir aldri det samme etter fødselen.

Uff, sitter igjen nokså bitter etter dette svangerskapet. Blir misunnelig på dem som har det supert mens de går gravide. Depresjonen gjorde jo at alt ble negativt. Du kan jo prøve å fokusere på det positive, f.eks. at du faktisk kan gjøre ting mens du tar det med ro, f.eks. scrapbooking, bilderedigering, hekling, strikking, håndarbeid generelt altså.

Håper treninga hjelper! Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...