Gå til innhold

Hjelp,når skal skjemaer inn og hvilke...


ma83

Anbefalte innlegg

Hei.

Dette er noe som er helt nytt for meg og det er min første.

Det jeg lurer litt på er : har termin 5 nov og går da i permisjon ca 15 okt.

Når skal jeg sende inn skjema for svangerskapspenger,foreldre penger ovs....hjelp ,er jo helt blank...Bare sånn at jeg ikke blir for sein.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har termin 2 november og har ordnet med papirene som jobben skal ha. Mener å huske at papirene til NAV må leveres senest 3 mnd etter at permisjonen har startet. Men jeg leverer papirene denne uken. Greit å ha gjort det før babyen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når og hvordan må man søke om permisjon da?

Jeg er jo sykemeldt frem til jeg skal ut i permisjon, og når jeg er ferdig på skolen for dagen så har sjefen slutta på jobb... Så får ikke oppklart det der..

 

Forvirra av dette styret her jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendt inn mine skjema i begynnelsen av august jeg. Hvilke skjema som skal inn finner dere på Nav. kanskje lurt med et møte hos dem hvis man er veldig usikker. Fikk først svar nå. Jeg jobber normalt da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start nå, så du ikke risikerer å stå der uten penger... Jeg har akkurat gjort det, og har termin 2.11. - trodde jeg var lovlig sent ute, jeg!

 

Gå til personal på jobben og snakk med dem. Jeg som jobber i en større bedrift, måtte fylle inn et eget skjema og sende personal, og så måtte jeg be dem senere om å sende inn noe til NAV også (tror det var bekreftelse på at jeg var ansatt der, men det står på NAVs skjema). På NAVs internettsider finner du skjemaet NAV skal ha, og det er en bra beskrivelse på hva du skal fylle ut hvor (var ikke så vanskelig, og ferien kan du flytte på senere). Som vedlegg trenger du lønnsslipp og bekreftelse på graviditet fra jordmor/lege, og så sender du skjema og vedlegg til ditt lokale NAV-kontor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode svar,har i dag vært hos nav og de skrev ut et ark jeg skal fylle ut,og får time hos de neste uke for å gå igjennom det. så det blir riktig.

ikke greit å holde styringen på alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...