Gå til innhold

Noen andre som er plaget av hodepine??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i 3 dager nå gått med hodepine/migrene. Noen andre som har erfaringer med dette mens de har gått gravide???. Har lest noe om svangerskapsmigrene, men vet jo ikke om det er det. Akkurat som om noen drar i nervetråder bak øynene, og at det trekker seg helt fra ryggen og inn i hodet...hem...ikke godt å si..ubehagelig er det hvertfall!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja dette er noe eg er plaget med.. var plaget med det når eg jekk med mi første og.. bare drikk mykje vann, være ute i frisk luft, eg må og si at de dagene eg er på værst med dette tar eg paracet, 1gram 3 ganger for dagen om eg må.. men legen sa det var helt ufarlig å ta det,,, bare ikkje ta ibux eller noke lignende det er ikkje bra...varmepute i nakken har eg og brukt,,,

lykke til.. vet kor ubehagligt og vondt dette kan ve.

Skrevet

uff ja, i helga hadde jeg så vondt at jeg satt og gråt av selvmedlidenhet. Helt fryktelig. Prøvde å "gå det av meg" men det fungerte heller dårlig. Spis ofte, drikk vann og ta ting i ditt tempo.

God bedring

Skrevet

takker for gode råd.....sover og slapper av så godt jeg kan .Måtte være hjemme fra jobb i dag for jeg orket ikke dra i dag med sånt hode.....jobber i tillegg i barnehage der det kan til til tider være litt bråkete...hi hi...vanskelig å slappe av i hodet der!!! Jobbet dere når dere var plaget mest av dette????

Skrevet

Jeg er også vært veldig plaget med hodepine dette svangerskapet. Jeg jobber fortsatt 100% som lærer på ungdomsskole. Trives godt på jobb, men merker at jeg får vondt i hode på travle dager. Det er vist noe med hormoner som gjør at man kan få ekstra mye vondt i hode når man er gravid. Jeg tar paracet når det er som værst. Problemet er bare at når virkninga av den er over så fortsetter hodepinen. Jeg forsøker å slappe mest mulig av og tar gjerne et varmt, avslappende bad.

Skrevet

Jeg er også mye plaget med hodepine, og denne uka har det vært så ille at jeg har vært sykemeldt. Ikke hjelper paracet heller når det står på som verst, da er det bare å stå han av. Håper det ikke kommer til å fortsette sånn resten av svangerskapet, har jo ennå litt over halvparten igjen :S

Skrevet

Samme her! Hodepine. Og paracet holder kanskje i noen få timer om jeg er heldig, så er den tilbake igjen. Kjenner at jeg får dette av spenninger i rygg og nakke. er nok mange muskelknuter der. Vurderer å ta med en time hos naprapat. Noen som har forsøkt dette?

Skrevet

Jepp..Gått med huepine i mange uker nå, er i uke 23 nå.. Har avtatt litt i det siste :) Ingenting som hjelper på meg..

Skrevet

jeg testet litt lavendelolje på tinningene .... det funket veldig bra, men så leste jeg at gravide ikke skulle bruke lavendel olje gitt...au da. men hodepinen er borte hvertfall.....

Skrevet

Jeg har også veldig vondt bak øynene. paracet fungerer noen ganger i et par timer, andre ganger ikke i det hele tatt. Har holdt på slik i et par uker nå, håper det gir seg snart. Er 17+4 i dag...

Skrevet

Ja jeg har også hatt hodepine de siste dagene, har prøvd å sove, slappe av og ta paracet, men som mange andre så finker kun paracet for en kort periode og hodepinen kommer tilbake :( svært irritende og smertefult.

Er det noen andre som har gode råd til hva man kan gjøre?

Skrevet

Har ikke hatt så mye hodepine enda, men kommer oftere nå mens jeg er gravid. En kveld hadde jeg sånn hodepine at jeg trodde seriøst hode skulle eksplodere, tilslutt kastet jeg opp, andre som har hatt det sånn? Dette opplever jeg innimellom, annenhver mnd eller noe sånt, dette hadde jeg før jeg ble gravid og. Men har aldri kastet opp pga det ble så ille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...