Moi 32 Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 Vi har gitt tulla vår kamille-te når hun har fått uønskede døgnrytmer eller slitt med å sove. Da hun var liten fikk hun 2-3ml på doseringssprøyte, nå(6mnd) får hun 15-20ml på flaske. Vi gir det kun ved spesielle behov, så som nå er det nattavvenning, eller i kortere perioder hvor hun har fått en svært uønsket søvnrymte. Teen mister fort effekten og bør derfor gis over kortest mulig perioder. På delvis tom mage virker det etter ca 20min. Sammen med mat kan det ta ett par timer, dette kan være greit om natta for de som våkner litt for ofte. Vi har hatt så vanvittig god hjelp av dette!! Kamille-te er også bra mot magevondt, da må den være riktig temperert og gjerne litt sukker i også(både for magen og for smaken: lettere å gi). http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/chamo_rec.htm Hold gjerne denne tråden oppe...
Moi 32 Skrevet 23. september 2009 Forfatter #2 Skrevet 23. september 2009 URTENS EGENSKAPER OG VIRKNING Betennelseshemmende, beroligende, krampeløsende, avslappende, nervestyrkende, innsovningsmiddel, fordøyelsesfremmende, anti-allergisk, smertestillende, sårhelende, kløestillende, bakteriedrepende, urindrivende, svettedrivende og reduserer tarmgass. URTEN KAN BRUKES VED FØLGENDE HELSEPLAGER / SYKDOMMER Magesår, sår på tolvfingertarmen, for mye magesyre, mage- og tarmkatarr, mellomgulvsbrokk, Crohn's sykdom, irritabel tykktarm, mageknip, mye tarmgass, kolikk, diaré, appetittløshet, hemoroider, menstruasjonssmerter, kramper i galleblære og galleveier, gikt, isjias, forkjølelse, influensasmerter, migrene, nevralgier, reisesyke, bronkitt, snue, astma, allergi, eksem, kløe, bleieutslett, solbrenthet, furunkler, skinnebeinsår og andre sår, tannkjøttbetennelse, sprukken hud, angst, depresjoner i overgangsalderen og søvnproblemer.
FruTB Skrevet 23. september 2009 #3 Skrevet 23. september 2009 Men hvor lenge virker det? Kan jeg feks gi Bo te i 19-tiden, også er det store sjanser for at han sover bedre påfølgende natt? Eller bør jeg gi te i flaske når han våkner utover kvelden/natten?
Moi 32 Skrevet 23. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 23. september 2009 Det virker ikke så lenge, 1-3t tror jeg, litt avhengig av mengden. Om han våkner mye og får flaske ville jeg hatt litt i alle flaskene han skal ha til natta. Dersom du ammer, kan di gi han på doseringssprøyte før hver nattamming. Ang mengde må du bare prøve deg fram.. Jeg koker 1dl vann til èn tepose, lar det trekke i ca 15min, altså ganske sterk te... Du behøver nok ikke tenkte at han skal ha effekt hele tiden, det viktigste er at han får hjelpt til å komme lettere i dypere søvn som varer lengre. Du må gjerne sende meg en PM siden dersom du skulle få flere spm!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå