Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 Etter gullungen kom for 8 mnd siden har vekta svingt litt, ikke mye, men nok til at jeg blir litt bekymret for hva som skjer når jeg etterhvert slutter å amme. Men man skal vel ikke slanke seg mens man ammer? Er bare snakk om et par kilo, og målet er å gjøre det med et sunnt kosthold og mer aktivitet, ikke spise mindre altså, bare sunnere! Andre som prøver på det samme her? Kjenner jeg trenger litt motivasjon, er så fryktelig tungt og komme igang! Vil så gjerne ha overskudd og energi til å være den beste mamma'n i hele verden, og samtidig føle meg sprek og fresh Litt mye å forlange kanskje, men det går vel an å prøve!
Tante Blås Squaw Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 Om du klarer å ligge unna brus og snop, er halve jobben gjort alt ;o) Spis aldri etter at du er mett, drikk masse vann, ikke spis seint om kvelden...du kan jo alle de rådene fra før ;o) Men det funker knall! Og husk at du trenger mer energi pga amminga, få i deg vitaminer.
erteposen + 4 Skrevet 23. september 2009 #3 Skrevet 23. september 2009 En skal vel unngå å slanke seg raskt og mye fordi en lagrer mye dritt i kroppsfettet og en er redd det går over i melka. Jeg prøer å unngå å redusere vekta under det jeg var før jeg ble gravid. Akkurat nå har jeg ca 5 kg igjen, og jeg spiser sunt og variert. Går lange turer og satser på at vekta kryper ned over tid. Tar det gradevis og stresser ikke. Første gang gikk jeg opp mye ved ammeslutt fordi jeg hadde lagt meg til noen syke og dårlige matvaner:) Etter 6 mnd var vekta opp 9 kg, og jeg "forstod" ingenting. Var de ekstra brødskivene og ikke minst sjokoladen + redusert aktivitet etter jeg begynte å jobbe igjen. Andre gang gikk det helt fint fordi jeg var klar over det.
Anne-B. Skrevet 23. september 2009 #4 Skrevet 23. september 2009 Bare husk å spis nok. Mange ammeslanker seg ved å ikke spise, men da skrur man ned forbrenninga. Når man plutselig får 5-600 kcal ektra i uttakk, så begynner kroppen å spare på det man har. Så da legger man på seg eller står stille i stedet. Det har ingenting å si om du spiser litt på kvelden, så lenge det ikke er store varmretter med mange kcal, så det er sunn fornuft som gjelder. Det som teller, er hvor stort inntak du har i løpet av dagen, men en brødskive og litt frukt på kvelden er ikke farlig.
Gjest thricane Skrevet 23. september 2009 #5 Skrevet 23. september 2009 jeg gjør det. men like mye for å holde vekta som for å slanke seg, da kroppen min har fått for seg at den skal helst opp i vekt mens jeg ammer. jeg spiser 5 måltider om dagen hvis jeg rekker, har kuttet helt å spise potetgull og kaker, jobber med å holde sjokoladeinntaket på et lavt nivå, hehe. makskvote for meg er 100 gram mørk sjokolade i uka. noe må jeg ha på fredag for å ikke sprekke helt. matlysta er jo helt vill om dagen. går tur hver dag eller stepper 15 min. tar også en del pilatesøvelser + bekkenbunnsøvelser hver dag. raske karbohydrater som hvetemel og sukker er helt ute av kostholdet. spiser også mest mulig rent kjøtt. mye broccoli og blomkål, agurk, tomat og paprika. egg og skinke. bruker ikke lettprodukter, det har jeg ikke noe tro på, da de ofte inneholder stivelse i stedet for fett, og det stopper vel heller opp forbrenningen enn å holde den i gang. jeg må ha noen matvarer som er helt lov og jeg kan spise ubegrenset. eks salat. hvis du har det i kjøleskapet, så har du tilgang på noe når søthungeren kommer snikende. mimmis knekkebrød smaker helt supert, de baker du selv, og inneholder kun masse sunt. http://www.tv2underholdning.no/suntoggodt/her-er-oppskriftene-fra-sunt-og-godt-2689336.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå