Gå til innhold

Jeg vet at dette er litt sleipt men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg slik at sjefen min ikke lengre vil tilrettelegge arbeidstiden

min når det kommer til sønnen min (noe jeg ble lovet på jobb intervjuet!) Det er jeg som må levere han i barnehagen om morgenen. Sjefen vil heller at jeg permiterer meg uten lønn, noe som er helt uaktuelt i forhold til økonomien. Så jeg har nå vært sykmeldt i 2uker (dette pga sykdom hos meg og gutten min). Men nå vil jeg bare sykmelde meg videre. Føler jeg ikke har noen annen mulighet. Vi har ingen andre som hjelpe oss heller.

Det er en sleip måte, men føler jeg ikke har noe annet valg.

Hva ville dere gjort??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

et annet valg er å få seg ny jobb. blir skremt at det skal være slik at jeg får det ikke som jeg vil så da sykmelder jeg meg og lever på andres bekostning. Vi skal være glade for de gode sykeordningene vi har her i landet og ikke utnytte det. du skriver ikke noe om hvorfor du ikke kan ha jobben din? hvorfor kan du ikke jobbe etter du har levert gutten i barnehagen?

Skrevet

Se deg om etter en ny jobb, men regner med du har tenkt å bruke tiden til det da:) Du kan jo ikke være sykemeldt for evig, heller.

Be sjefen om å være tålmodig med deg inntil du finner deg en ny jobb. Evt at du går ned litt i arbeidsstilling, sånn at du jobber f.eks 80%. Da kan du ta fri den timen om morgenen hvor du må levere barnet i barnehagen. Å be om sykemelding i en sånn situasjon ser jeg på som meningsløst. Da må du jo lyve til legen da, eller?

Skrevet

det er 3 skift på jobben min. 07-30-15. 08.30-16.00 og 09.30-17.00.

Jeg har spurt om å få jobbe bare sent, men dette får jeg ikke fordi alle disse vaktene rullerer mellom personalet.

Ikke får jeg lov å begynne kl.9 og gå til 16.30 heller...

HI

Skrevet

Har du det i arbeidskontrakten at du må ha tilrettelagt arbeidstid, da? Hvis ikke så kan nok sjefen din gjøre dette. Ville sett etter ny jobb hvis jeg var deg. Evt. gå ned litt i stillingsprosent? Kan du jobbe inn en time på ettermiddagen i stedet? Det er ingen løsning at du "sykemelder deg", det er trygdesvindel! Dessuten kan du ikke sykemelde deg selv, det må en lege gjøre. Dersom han sykemelder deg på ditt grunnlag (må hente i bhg) kan han miste autorisasjonen. Hvis du fortsatt er reelt syk så er du selvsagt i din fulle rett til å være sykemeldt videre. Men se etter en annen jobb, du!

Skrevet

Sørget du ikke for å få med det med arbeidstiden i kontrakten din? I få fall bør du gjøre det neste gang + alle andre løfter som er avgjørende for at du takker ja til en jobb :-)

Lykke til med jobbsøk og i mellomtiden får du vel løse det ved ubetalt permisjon eller at du betaler noen for å levere barnet ditt for deg :-(

Skrevet

Når åpner barnehagen og hvor lang tid trenger du på å levere i barnehagen da? Vår barnehage åpner kl 0700, om jeg hadde startet på jobb 0730, hadde jeg nok kommet litt sent, men maks 5-10 min. Og det hadde gått bra, der jeg jobber. Men når kan du starte da, som ikke greier å møte på jobb til 07.30.

Skrevet

Jeg ser meg selvfølgelig etter ny jobb. Gjør ikke annet nå om dagen.

Jeg har prøvd å finne en løsning sammen med sjefen, men hun er ikke

noe imøtekommende. Hun står på sitt, og mener jeg bør permitere meg de dagene jeg ikke har senvakt.

Jeg trenger ikke akkurat å lyve for legen, jeg har en ryggskade som jeg kan "skylde på".

Jeg vet det er dårlig gjort av meg, men jeg aner bare ikke hva annet jeg skal gjøre.

HI

Skrevet

Oj, vil hun at du permitterer deg hele dagen ikke bare en times tid om morgenen?!? Makan da. I hvert fall hvis hun i utgangspunktet lovte deg tilpasset arbeidstid. Hva med å bytte til kveldsvakter da? Det er jo ofte mange som er villige til å heller begynne tidlig.

Skrevet

Bhg åpner 07.30, og da er jeg der meg sønnen min. Jeg har ett lite stykke å reise til jobben. Og er på jobben tidligst kl.09 (litt før kanskje)

hi

Skrevet

da får du heller få arb.giver til å si deg opp og gå på arb.ledighetstrygd til du får ny jobb. man kan ikke bare utnytte sykmeldingen til dette formålet. sleipt syns jeg.

Skrevet

Som jeg har skrevet tidligere: Hun vil ikke gi meg BARE senvakter fordi alle de andre jeg jobber meg vil ha rullerende vakter. Skal jeg BARE ha senvakter så får de aldri det.

Jeg hadde jo jublet om jeg hadde mulighet å bare jobbe tidlig, men ikke alle vil det virker det som.

hi

Skrevet

Skaff ungen din plass i den barnehagen du jobber i. Dette har du fått tips om før. Du fikk masse råd sist du skrev om dette. Har du ikke brukt de til noe??

Synes virkelig du syter og klager for mye rundt dette. Trist å se at mine skattepenger går til sytekopper som deg, men det er blitt alt for lett å sykmelde seg her i landet.

Du har et annet valg. Det heter tilpasning! Tilpass deg jobben din. Hvorfor skal du få jobbe 9-16.30 når dere ikke har en vakt som er da? Hvem skal passe barna på din avd når du gåt 1/2 time før stengetid? De kan jo bare være alene de, ikke noe problem, dere har jo gjerde..

Egoisme og trangsynthet lenge leve!!

Skrevet

Jeg er i utgangspunktet i mot at ansatte skal velge arbeidstid selv. Det at enkelte får fordeler, medfører som regel at andre må ta støyten. Virker som om leder her prøver å fordele vakter på riktig måte. Som leder kommer man fort i konflikt med andre ansatte om man gir enkelte fordeler, det forventes da av andre at de også skal få fordeler osv. Så er problemet i gang. Mye misnøye, gjennomtrekk av ansatte mm. Å sykemelde seg fordi man ikke får viljen sin, er en fin måte å få dårlige referanser på. (ledere snakker sammen, noen kjenner noen som kjenner noen osv)

Skrevet

Jeg selvfølgelig skjønner jeg det!

Men når jeg ble lovet at det med levering i bhg ikke var noe problem, så var det det jeg forholdt meg til.

hi

Skrevet

Ja, jeg ville ikke sykemeldt meg men funnet en annen løsning på det.

Skrevet

Har du over en time reisevei til til jobb? Da må du jo enten få barnet i annen barnehage, få annen jobb eller flytte nærmere jobben og få barnet i en barnehage der.

Skrevet

I barnehagen der jeg har barna mine endret de åpningstidene p.g.a nettopp dette problemet. Folk kom for sent på jobbene sine.

Snakk med foreldreutvalget i bhg -kanskje det er flere som sliter?

Long shot, men en mulighet?

Skrevet

Din sykmelding er det "vi andre" som må betale...

Blir egentlig ganske paff når jeg hører hvor mange som har en lettvint holdning til det å gå sykmeldt! Sykmelding er ikke en løsning på arbeidskonflikter, stress på jobb, lyst på med tid med poden ol. Det er en fantastisk fin ordning vi har for at folk som er SYKE skal kunne holde senga til de er friske.

Hva med å f.eks. finne en nabo eller en student ol som kan hjelpe dere om morran? Bytte vakter med medarbeidere?

Skrevet

Hvis du har halvannen time nesten til jobb burde du enten få deg ny jobb, flytte eller få barnet i bhg. nærmere jobben.

Skrevet

En ting er jo at en leder sier at levering i b.hage ikke er et problem, men når det tar over 1 1/2 time fra du leverer i b.hage til du er på jobb skjønner jeg godt at sjefen din blir oppgitt. En arbeidsplass kan jo ikke la alt gå på en ansatts premisser uansett hvor vanskelig de blir for bedriften og de andre ansatte.

Skrevet

Ja, det er forskjell på å si at man må komme litt sent (noe som for meg betyr type ti minutter) og å si at det helt konkret betyr at en ikke kan begynne på jobb før si 08:45.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...