Gå til innhold

Ingen egg på meg :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen av mine 2 egg ble noe av. Det ene ble befruktet, men Ullevål tvilte på kvaliteten og anbefalte meg heller å ta forsøket om igjen.

For en tomhet! All spray, sprøyter og ubehag til ingen nytte....

Det blir ikke mer menopur på meg, iallefall. På mine gonal-f forsøk har jeg hatt mellom 6 og 10 egg, denne gangen kun 2 på menopur. Noen av dere som har erfaringer fra det samme?

Triste hilsner

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff det var trist å lese sarah70 :( Er det sånn da at det ikke teller som forsøk, slik at du får det på nytt? Spør om du kan få kort regime med puregon. Det har jeg hatt på 3 uttak og det har vært masse egg å ta av...masse lykke til videre

trøsteklem

Skrevet

Svarte #¤%&/()= at det skal være så vanskelig dette her. Jeg har også prøvd meg frem på hva som funker av menopur og Gonal-F, og har funnet ut at hverken bare menopur eller bare Gonal-f ikke funker. Men en blanding er tingen!

Sahra70 jeg ønsker deg all lykke og hell på neste forsøk.

Skrevet

sjønner virkelig det er noe dritt ja. hos hausken ble jeg første gang satt på 300 IE menopur og 150 puregon. Dette første til ett egg, og det ble bekruktet.

andre gangen fikk jeg 450 puregon. førte til 2 egg, begge ble beefruktet.

ble ikke gravid likevell på noen av de. jeg er en av de som ikke har egg uansett hva jeg får. men det er nok vert å prøve å skifte medisiner elelr få kombinert noe annet for å si det sånn.

ønsker dg lykke til, sjønner godt du blir frustrert når det er så mye stress til ingen nytte

Skrevet

Takk for trøst, jenter. Jeg vet jo at jeg får håp på nytt når jeg får dette på avstand, men nå føler jeg at jeg rutsjer utfor i en svart tunnell uten bunn.

Mazza: Ja, jeg får forsøket om igjen når det ikke ble noe å sette inn. Der var Ullevål ålreite, de kunne også ha valgt å sette inn det befruktede egget av dårlig kvalitet, men ville heller at jeg skulle få forsøket på nytt. Det var service. Kort regime og puregon. Det skal jeg huske, takk for tips.

Tryne og Poten: Jeg har hatt flest egg på gonal-f. På mitt ene Hausken-forsøk fikk jeg 225 ie menpour og 150 ie puregon, det ble 3 egg hvorav 2 befruktet, det ene av toppkvalitet. Men ble jeg gravid? Nei.

Da jeg ble gravid i -07 var det på 225 ie gonal-f.

Og du ble gravid på gamlemåten, Tryne! Helt fantastisk! Hvordan forklarer Hausken det?

Ullevål opererer med 3 mens før nytt forsøk, så jeg tar et privatforsøk på Aleris i mellomtiden. Går det an å få mest puregon og en mindre dose menopur?

Jeg har bestilt time på Aleris, skal drøfte alle muligheter med dem.

Igjen takk, jenter. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten dere.

Klem fra Sarah

Skrevet

Hei kjære kjære Sarah.

Så trist å lese at det gikk dårlig. Føler med deg.Har vært der før..mange ganger...bl a 3 ganger avbrutt pga ingen befr/deling. Det føles så bortkasta med all denne medisineringen jeg sniffa og sprøyta i meg.

For meg var det tydeligvis ingen fasit på hva slags medisiner og doser.Bare se her:

1.forsøk:ivf 2005.Synarela.Gonal F 150ie.11 dager.10 egg ut.1 befr.4-delt.

2.forsøk:icsi 2005. Synarela.150 ie Gonal-F 10 dager.12 egg ut.2 befr.

3.forsøk icsi 2006.Puregon.200 ie 4 dager + 150 ie 4 dager.12 egg ut.1 befr. (Det ene egget ble en baby, et under!)

Søskenforsøk:

1.icsi des08 :Suprecur.250ie Puregon i 10 dager.4 egg ut.ingen befr.Avbrutt.

2.icsi feb09:Suprecur.300ie Gonal F.9 egg ut.5 umodne.2 befr og satt inn.Neg.

3.icsi.Kort regime apr09. 375ie Menopur.3 egg ut.alle befr.Men ingen deling.

4.icsi juni09.300 Gonal-F og 150 Menopur) 9 dager. 11 follikler. 6 egg ut. 2 befr.ingen deling.

Ikkenoe å bli klok på for min del. Legene sier at befr og eggkvaliteten er problemet.Kromosomfeil? Alderen min spiller jo også selvfølgelig en stor rolle.

Det finnes en klinikk i England som sjekker eggene for kromosomfeil. Men det er kostbart (et forsøk inkl full kromosomsjekk av eggene koster 70 000 tror jeg)

Kunne sikkert holdt på flere runder til, men den dagen jeg sa til meg selv (og kroppen min) at NÅ ER DET NOK, følte jeg at tusen tonn lettet fra skuldrene mine.

Det er mulig jeg prøver meg på et forsøk til (har jo masssssser av medisiner liggenes), men det vil tiden vise.

Hold oss oppdatert hva hva som skjer videre vennen, håper du får støttet deg til dine kjære disse vanskelige dagene.

Og kanskje en mix kan gjøre susen neste gang?

Klem/

Skrevet

jeg ble gravid på gammlemåten ja:D helt utrolig. da jeg ringte å sa til Jon hausken at jeg var blitt gravid, så sa han berre "hæ, stemmer det da?". jeg svarte så fint at det er det testen sier ja. jeg fikk komme på UL 2 uker senere. Da han tok Ul så var første reaksjonen hans da han så ett bankende hjerte "jamen, det ser jo normalt ut". Altså, det var like lite forventet for han som for meg. han har ingen forklaring på det, men han han sa alltid til meg at så lenge jeg orket så var han ikke villig til å gi meg opp, for uten prøving var det intet håp som han sa.

det uforklarlige kan faktisk se. jeg husker at samme dagen som jeg fant ut at jeg var blitt gravid så var det to andre på ett amerikansk forum med samme problem som også klarte det;) Hun ene hadde prøvd i 10 år. Så det er ALLTID håp

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Så leit da :-(

Jeg hadde et forsøk for mange år siden hvor jeg brukte gonal-f.

Da fikk jeg ut 11 egg.

De 2 forsøkene jeg hadde i 06/07 brukte jeg menopur og fikk ut 5 egg begge gangene.

Denne gangen skal jeg gå på gonal-f og er spent på hvor mange egg jeg vil få denne gangen...

Skrevet

Kjære Sarah 70. Så trist. Håper du får håpet tilbake igjen snart, og at det ikke er så lenge til du kan starte opp igjen. Lykke til neste gang. Jeg skal til ul på fredag, og er kjempespent. Går på Menopur 225 IE. Ikke gått på nedregulering, men rett på stimulering.

Skrevet

..vil bare si at jeg føler med deg og vet akkurat hvordan du har det nå..Mitt 2 forsøk ble avbrutt for en uke sida da de to befrukta eggene ikke delte seg som de skulle..Gedigen og tøff nedtur...fryktelig leit og vanskelig...spray, sprøyter, UL, egguttak osv til ingen nytte. Under egguttaket greide ikke legene(flere som ble tilkalt) å komme til på venstre eggstokk-så det var 4 modne eggposer som de aldri fikk tømt engang! DET er surt å tenke på d! Fikk kun ut 3 egg på høye side. .....2 befrukta(ICSI), men delte seg feil...Hatt noen triste dager...alt føltes tomt og urettferdig...det verste er at ventetida på neste forsøk er så lang.. holder til på Riksen...så neste forsøk blir vel ikke før på nyåret pga lang ventetid...kunne tenkt meg og satt i gang snart igjen!

ta vare på deg selv.........

varm klem til deg fra meg

Skrevet

så leit,livet er urettferdig!!

Skjønner deg når du velger et privat forsøk i mellomtiden.

Noen grunn til at du ikke bruker Hausken igjen? Var du ikke fornøyd med de?

Sender deg mange varme tanker og hold motet oppe, du skal lykkes til slutt!! Denne ivf karusellen er tøff, men vi blir sterkere. klem

Skrevet

Jenter,

tusen takk igjen.

Rose, så hyggelig å høre fra deg! Har tenkt på deg i Hellas. Hvis ikke du har slitt, så vet ikke jeg.

Tryne - du er et godt bevis på at man alltid kan lykkes selv om ingenting tilsier det. Det skal jeg huske!

Snuppis: Dere vil ikke ta et privatforsøk i mellomtiden, da? Da kan du komme igang på mens nr. 2. Jeg håper å få til et forsøk til før nyttår.

Stinemin: Jo, vi var veldig fornøyd med Hausken. Men reise og opphold gjør det så omfattende. Og vi har (mirakuløst nok) en ivf-gutt på 2 år. Vi bor i Oslo og har gangavstand både til Ullevål og Aleris...

Jeg krysser fingrene for dere. Nå skal jeg komme meg litt og tvinge tankene over på noe annet - og så brette opp armene for nytt forsøk. Vi bimmes! Gode klemmer fra Sarah

Skrevet

Hei Sarah70

Vil bare si at jeg føler med deg nå. Utrolig trist å høre at forsøket ditt ble avbrutt. Akkurat som om vi ikke har nok motgang fra før med dette Ivf-styret.. Virker som om du er en sterk jente, det må jeg si!

Sender deg noen gode klemmer og ønsker deg masse lykke til på neste forsøk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...