Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 Det hender vi har behov for barnevakt (planleggingsdager etc), og nå får vi en til og har sikkert behov for enda mer. Svigermor jobber ikke, er hjemme stort sett hele tiden. Problemet er at hun alltid skal ha en "tjeneste" i retur, det er forsåvidt greit nok, men det her er snakk om mange ting i løpet av en uke, alt fra å skru opp møbler til handling, til privatsjåfør. Har hun ikke fått all hjelpen hun har spurt etter den uken, svarer hun med å si nei til å passe mini. Det er nesten så samboeren min kvier seg for å levere hvis hun skal passe barnet, for da vet han at han blir stående i arbeid hos henne noen timer før han får gått. Enkelte ting klarer hun utmerket godt selv (det har hun bevist når han har vært bortreist) men når han er hjemme trenger hun plutselig hjelp til dette. Har egentlig lyst til å droppe å spørre henne om barnepass, men noen ganger må vi ha det. For å toppe det hele klager hun på at hun ser barnet for lite, for så å si nei når vi spør om hun vil ha han noen timer 5 minutter senere. Mistenker at hun er helt avhengig av å ha sin egen sønn rundt seg 24/7.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 Hva med å finne en dagmamma som du har som drop in i bakhånd til sånne dager. jeg hadde ikke orka å ha vært avhengi av familie..
Bunnies by night Skrevet 23. september 2009 #3 Skrevet 23. september 2009 Da tror jeg at jeg ville sett meg rundt etter noen andre som kunne sittet barnevakt! Det hørtes veldig slitsomt ut...
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #4 Skrevet 23. september 2009 Heisan! Mitt forslag er at dere ikke bruker svigermor så ofte, hvis det er ett problem. Vi har ingen familie i nærheten, så vi må finne andre løsninger ved planleggingsdag osv. Det er vi som har valgt å få barn og det er vårt ansvar. Ikke besteforeldre, de har jobben med å kose seg med barnebarn, ikke passe de når det passer meg. Ellers er det jo normalt at familie hjelper hverandre, men hvis han blir stående i timer hver uke hos svigermor, bør dere ta det opp med henne. Besteforeldre skal klage på at de ser barnebarn for lite. Det er ett tegn på at de er glad i barnet. Mine foreldre klager på det samme, men de kommer ikke oftere på besøk enn ca 3-4 hver mnd og de bor ikke lengre unna enn 1.5 time med bil. Slik er det, man er travel i dag. Jeg sier også til mine venninner at jeg treffer de for skjeldent og jeg mener det, men jeg er jo ikke så flink til å følge opp i hverdagen allikevel Inviter gjerne svigermor hjem til dere også UTEN at hun skal sitte barnevakt. Lykke til, håper dere finner en løsning =)
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #5 Skrevet 23. september 2009 HI her. Mannen min (og de 2 andre barna hennes) har tatt opp dette med henne flere ganger, ikke akkurat barnepassen (det blir for frekt) men at hun skal ha hjelp til veldig mye, og at enkelte ganger passer det ikke å komme innom 4 ganger i uka. Men dette går henne hus forbi, hun lukker ørene rett og slett. Samboeren min vil at jeg skal si ifra, men føler at det ikke er min oppgave. Hun forstår heller ikke at når vi sier vi må gå så må vi det, da er det alltid ett eller annet som må ordnes før vi går. Rakk nesten ikke UL til den i magen pga det (da skulle hun sitte barnevakt for storebror, men hadde ting som måtte ordnes). Det skal sies at hun ikke er helt håpløs hele tiden da, hun er verdens snilleste og er glad i alle sammen, men blir bare så oppgitt. Føler at hun kommer i første rekke hele tiden, for mannen min tør ikke annet. Det er alltid "må bare innom mamma først , så kommer jeg"
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #6 Skrevet 23. september 2009 Tipper hun er ensom, og føler dette er den eneste måten hun kan holde litt på ungene sine etter at de er blitt voksne. Har de kanskje gitt blaffen i henne etter at de fant seg kjærester og fått familier? Det er ikke sikkert det er grunnen, men det kan være en av årsakene. En enkel løsning kan være å starte en familiedag med henne hver uke eller hver 14.dag, som inkluderer middag. Gjerne en søndag. Det går så mye bedre når vi ser løsninger istedenfor problemer.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #7 Skrevet 23. september 2009 Tenkte også på at hun kunne være ensom. Kanskje hun ikke vil innse det selv og derfor fortsetter å be folk komme fordi de må gjøre noe. Så har det blitt slik at ingen kommer på besøk bare pga besøk, og da må hun be om flere tjenester. Det med familiedag hørtes ikke så galt ut å forsøke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå