Gå til innhold

Føler meg ikke gravid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med de tre første følte jeg meg gravid ganske tidlig, men nå er jeg 12+4 og føler meg overhode ikke gravid. Ingen symptomer, ingen ting. Tidligere svangerskap har jeg også kjent livmor etter 11 uker over bekkenkanten, men nå kjenner jeg den ikke. Er en del rundere nå enn tidligere, men likevel. Jeg distanserer meg fra svangerskapet også, og det gjorde jeg heller ikke tidligere. Vet man i grunn ikke skal sammenligne svangerskap, men blir litt urolig likevel. Prøvd å få tak i JM for å bestille en kontroll, men ikke kontakt å oppnå heller :-S Og vi skal ikke på UL før om 6 uker. Det er nå 5 uker siden første sjekk og bekreftelse hos legen. Føler jeg har behov for å få vite at alt er som det skal.

Andre som har erfart lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er så uvanlig. Jeg er 13+6 og har pr nå ingen andre symptomer enn sur og trøt og litt større mage.. Jeg er i grunnen glad for at kvalmen endelig er over jeg da og nyter litt å ikke merke så mye for øyeblikket.

Skrevet

Trenger ikke å være noe galt selv om det kjennes annerledes. Men det er jo dumt at du skal bekymre deg i flere uker til.

Ring rett til gynekologisk avdeling ved sykehuset, det har jeg gjort ved flere anledninger. Du får sikkert komme inn til en sjekk!

Lykke til:)

Skrevet

Hadde det på denne måten både denne gangen og med 1.mann.. Nå har jeg komt så langt at jeg kjenner liv omtrent daglig, og det er veldig betryggende. Særlig med nr1 var det vanskelig å forholde seg til graviditeten før UL da jeg hadde minimalt med symtomer.. Synes du skal få en time med JM eller lege når du har bikket uke 13. Er da mange som er villig til å lete etter hjertelyden, og regner med du blir beroliget når du får høre den. Ellers får du trøste deg med at du er over i 2.trim og ikke har blødninger, så da er sannsynligvis alt ok. Men blir det for vanskelig, kan man jo alltids bestille en tidlig UL (privat). Koster jo litt, men kan være verdt det dersom det er det som skal til for at du får fred

Skrevet

Førstegangs her, 14+4 idag, og kjenner minimalt. Har veldig til hodepine innimellom, og et vondt haleben, men ingen "typiske" symptomer. Forrige uke var vi hos jm og fikk høre hjertelyden. Det var gøy! Men jeg også kjenner og bekymrer meg litt for denne distansen jeg føler for graviditeten. Det er sånn jaja, nå har magen begynt å vokse så vidt, jeg burde spise sunt -men har begynt å spise godterier igjen! Og ja, jeg føler meg overhode ikke gravid!

Etter jobb i dag satt jeg og strøk meg på magen på vei hjem, men måtte gang på gang "minne" meg selv på hva jeg drev med for å fortsette. Det var nemlig noe jeg bestemte meg for å gjøre, ingenting som bare kom automatisk.

Gleder meg veldig til jeg blir sikker på at jeg kjenner liv, og veldig til UL. Kanskje det vil være med å realisere det for meg. For akkurat nå er det helt absurd og fjernt. Rart at det skal være sånn! Kanskje jeg rett og slett ikke blir en slik altoppslukt mor...!?

Skrevet

Man skal ikke dømme seg selv for hvordan man reagerer på graviditeten sin. Man er så forskjellig, og ikke alle blir helt tussete. Det er vel like normal å være litt distansert inntil man har "håndfaste" beviser, vil jeg tro.

Ang å ikke føle seg gravid, så er det sikkert kjempevanlig!! Men det er en minimal trøst hvis tanken om det kan være noe galt først har bitt seg fast. Hvorfor skal man gå rundt å uroe seg når det er mulig -og ikke minst gratis- å få roe seg ned?? Ring til JM igjen du, og bestill time for å lytte etter hjertet, det koster hverken deg eller henne noen verdens ting. :D

Skrevet

Tillegg: ser nå at du er litt over 12 fullgåtte uker, da er det ikke sikkert at livmoren din har kommet langt nok opp enda til å kunne lytte etter hjertet. Men ville likevel tatt en tlf til jordmor for å snakke med henne om dette. Alle med uro bør bli tatt alvorlig.

Skrevet

Omsider fikk jeg tak i JM i går. Vi bor på et lite sted m JM i 50% stilling, så ikke så lett å få tak i henne. Men fått time til tirsdag 6 okt, da kommer jeg til å være 14+3, satser på at ho vil lytte etter hjertelyden da. Da er sambo kommet hjem også, og skal være med.

Skrevet

Men takk for svar, bra det ikke er bare meg som ikke føler meg helt gravid. Tror nok ting føles lettere når jeg kan kjenne liv daglig ja. Og så er det litt rart med det at sambo er helt med på dette, leser om svangerskap og prater om hvor stor den er blitt osv, og jeg liksom litt "jaja..."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...