Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 Hvilken erfaring har du med spiral? Hvilken spiraltype?
Kaffemocca Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 Jeg har hatt kobberspiral i to år nå og er veldig fornøyd! Mensen er akkurat som før og jeg blødde bare bittelitt da jeg satte den inn:-)
MTMT Skrevet 23. september 2009 #3 Skrevet 23. september 2009 Kobberspiral. Satte inn før sommeren en gang. Er kjempefornøyd, blør like mye som før, bare at mensen varer et par dager lenger der de siste dagene kommer det veeeeldig lite blod. Ingen smerter. Litt øm dagen den ble satt inn bare. Blødde en del de to første gangene jeg hadde mensen, men det har roet seg ned nå, og alt er som før. Gynekologen sa at det var lurt å "gi den et par 3 mnd" slik at kroppen får venne seg til den før jeg eventuelt bestemte meg for å fjerne den igjen.
fox`y Skrevet 23. september 2009 #4 Skrevet 23. september 2009 kobberspiral:) er kjempe fornøyd me den. blør litt mye og lengre men det er bedre enn hormonene syns jeg. gikk greit å sette den inn også, blødde litt i 2 dager ca. men etter d merket jeg ikke så mye til den. kostet meg 250 kr så er et billig alternativ. hatt den litt over 2 år nå.
nitro circus Skrevet 23. september 2009 #5 Skrevet 23. september 2009 Har hatt kobber.... Billig, uten hormoner, og heller ingen plager... Hadde den i 5 år!
Gjest Skrevet 23. september 2009 #6 Skrevet 23. september 2009 Kobberspiralen min satt inne i 6 mnd., så ble jeg gravid. Så om du tåler hormoner hadde jeg gått for hormonspiral i stedet.
hippopotamus! Skrevet 23. september 2009 #7 Skrevet 23. september 2009 Har hormonspriral. Veldig fornøyd, småbløde i 4-5 mnd, men etter det har mensen bare vært litt blod på papiret 2 dager i mnd.
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 23. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 23. september 2009 Jeg har dårlig erfaring med både pp og minipiller.. derfor er jeg skeptisk til hormonspiral.. men er innholdet annerledes i den enn feks i pp?? Må innrømme at jeg blir litt skremt av alle bivikrningene man leser om når man googler, kanskje det beste er å få gubben til å kutte strengen?? Noen som har opplevd at spiralen har forsvunnet i kroppen?
Gjest Skrevet 23. september 2009 #9 Skrevet 23. september 2009 Det er en viss forskjell på hormonpreparater som p-ring, hormonspiral og typer hormonprevensjon som settes i skjeden og p-piller / minipiller som spises. P-ring og spiral virker mye mer lokalt og påvirker dermed "hodet" i mindre grad enn p-piller og slikt.
Underveis --> Skrevet 23. september 2009 #10 Skrevet 23. september 2009 Jeg har akkurat fått satt inn hormonspiral, og har ingen betenkeligheter med det. Jeg reagerer ikke så bra på p-piller. Blir litt utafor i humør og må ta de _på timen_ hver dag, ellers kommer mensen tilbake. Utrolig stress! Spurte derfor litt hvordan hormonene kunne komme til å påvirke kroppen ellers. Svaret var at spiralen gir ut hormoner lokalt i livmora. Man har altså et svært lavt innhold av tilførte hormoner i blodet. I motsetning til p-piller. For min del betyr det at jeg antakelig ikke vil merke noe humørmessig på den. Dersom spiralen skal forsvinne, så må den komme ut samme vei den kom inn. Det er rett og slett eneste fysiske mulighet. Den er jo også laget av plast, så den går heller ikke i oppløsning. Er nå en uke siden jeg fikk satt den inn, og har begynt å blø litt. Er nå spent på hvor lenge det vil vare. Har hørt om flere som blør en goooood stund. Det gjør meg forresten ikke noe så lenge mensen uteblir de resterende 5 årene. Eller til jeg får den tatt ut igjen.
ToPrinsesser<3 Skrevet 23. september 2009 #11 Skrevet 23. september 2009 Hormonspiral. Har hatt den i 5 år nå og skal fjernes snart. Vært veldig fornøyd, nesten ingen blødninger, hadde en periode for 1år siden hvor jeg fikk litt blødninger, men dette hadde noe med cyster på eggstokken som hadde sprukket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå