Gå til innhold

Prevensjonsmiddel når dere er ferdig med svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket prevensjonsmiddel skal dere ha? Jeg har kun erfaring med p-pille, men jeg har ikke lyst å bruke det mere pga det blir for mye å huske på rett og slett. Har lyst å ha noe som jeg ikke trenger å huske på i det hele tatt. Tenker på enten p-stav eller hormonspiral. Har dere noen erfaringer med disse, både positive og negative erfaringer mottas med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her blir det sterilisering. Men hvis jeg skulle hatt noe annet ville jeg gått for hormonspiral. Den virker kun lokalt, kan sitte inne i opptil fem år, lav totalkostnad og er ganske sikker.

Skrevet

Hormonspiral.

Skrevet

jeg har hatt h.spiral i 9 år. anbefales:-)

Skrevet

Ingenting her :)

Tok jo 2,5 år å lage tassen her, så derfor vil vi ikke begynne med prevensjon. Det er jo ikke dermed sagt at det må ta like lang tid å lage neste, men vi tar det som det kommer

Skrevet

Ingenting her heller. 2 år å lage første mann, 2 år å lage andre mann. Om det skulle dukke opp en liten til så er han/hun velkommen, men akkuratt nå (pga svangerskapene9 så håper jeg den lar seg vente på. Vi komme rikek til å prøve mer da, det er rett å slett for stor påkjenning, men en nr.3 hadde vert kjekkt å få etterhvert

Skrevet

Hormonspiral - absolutt.. Mye mindre hormonmengde å utsette kroppen for siden den virker lokalt i mye større grad:)

Skrevet

Her blir det sterilisering

Skrevet

skulle ha p-piller,må bare sjekke at jeg ikke er gravid først :P

Gjest Månefuglen +2 *høygravid*
Skrevet

Mannen min skal sterilisere seg :-)

Skrevet

Jeg bruker persona...

Har litt issues med å putte hormoner av noe som helst slag i kroppen, så prøver the natural way:o)

Har gått greit det. Men det er jo litt å huske på da, så kanskje ikke det du er ute etter, DK + en i magen :)

Men har flere venninner som er veldig fornøyde med hormonspiral...

Skrevet

Det blir ingenting her heller... Vi har strevd veldig med å få de to som vi har (snart da.) med assistert befruktning og gjentatte aborter. Så om det skulle komme flere uten hjelp, blir det bare glede...

Skrevet

Takk for svar alle sammen :) Jeg tror nok at hormonspiral passer bra for meg, så mulig det blir det, noe må jeg ivertfall ha. Skjønner godt dere som har slitt med å bli gravide, at dere ikkje skal gå på noe, det ville ikke jeg heller ha gjort =)

Skrevet

jeg kommer til¨å bruke cerazette mens jeg ammer også gå over til p-plaster.

Er det sant at når man går på hormonspiral så kan egget bli befruktet, men det fester seg ikke i livmoren?

Skrevet

vanlig kobberspiral (ikke hormon altså)

spiralen funker nok sånn at den irriterer veggen i livmora slik at befruktedde egg ikke får festet seg, ja...muligens hormonspiral har en litt annen virkning

Skrevet

Jeg er så skeptisk til spiral jeg.. Håper mannen bestemmer seg for å sterilisere seg, hvis ikke vet jeg ikke helt hva jeg skal.. Vil ikke ha flere barn etter denne.. Begynner vel på cerazette etter fødsel som sist og så kan jeg vurdere litt alternativer imens jeg bearbeider mannen..hehe. Er egentlig hans forslag altså, men han har gått litt tilbake på det i det siste.. Tror han innerst inne kunne tenkt seg et barn til kanskje.. :) Vi får vel diskutere.

Skrevet

Ingenting her. Vi bruker sikre perioder og hopp av i svingen. Har fungert til nå så det går nok bra. Jeg reagerer dårlig på hormoner, så pp-piller er ikke noe alternativ. Spiral vil jeg ikke ha.

Skrevet

Jeg vet ikke.. jeg har brukt Cerazette siden gutten kom til. Har ikke glemt pillen en gang, men jaggu meg ble jeg gravid.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...